یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بعضی شهرستان‌ها تعداد قابل توجهی طلاب مستعد و درس‌خوان دارند، برای پشتیبانی از حضور و استقرار اساتید در شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم اختتامیه امتحانات دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تشکر از ارزیابی‌های اساتید، دیدگاه‌های ایشان را چراغ راه دانست و گفت: این نظرات، جمع بندی شده و به شیوه‌ای برای حرکت ما تبدیل می‌شود تا آسیب‌شناسی دقیق‌تری از دروس خارج صورت گیرد.

وی از جمله نکات مورد اتفاق همه اساتید را استمرار نظارت بر تقریرات و ارزیابی طلاب در طول سال دانست و ابراز امیدواری کرد با تقویت بنیه علمی طلاب، در آینده تأمین‌کننده نیازهایی باشیم که حوزه علمیه متولی آن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: به‌زودی جلسه‌ای برای هم‌اندیشی اساتید با زمان کافی برگزار خواهد شد تا نظرات به‌طور کامل شنیده شده و در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود و اگر جلسات مستمر با اساتید برگزار شود، برکات فراوانی برای بدنه حوزه و مدیریت حوزه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه نخبگان آینده حوزه را تأمین می‌کنند، گفت: با وجود اینکه نگاهمان همیشه امیدوارانه است اما با توجه به منابع محدود، شناسایی نخبگان را در اولویت قرار می‌دهیم تا در جریان علمی و معیشتی کمک بیشتری دریافت کنند و لازمه آن ارزیابی‌های دقیق توسط اساتید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه بعضی شهرستان‌ها تعداد قابل توجهی طلاب مستعد و درس‌خوان دارند، برای پشتیبانی از حضور و استقرار اساتید در شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده و بر فواید زیاد این حضور تأکید کرد.

وی در ادامه به بیان نکات دیگری که در ارزیابی‌ها توسط اساتید بیان شده پرداخت و احیای دروس اخلاق، استمرار ارزیابی‌ها در طول سال، ترکیب ارزیابی‌ها از موارد مختلف و نیز اعطای مجوز رسمی به دروس باکیفیت را از مهم‌ترین موارد دانست.

این عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان همچنین درباره سفرهای استانی به مدارس علمیه گفت: ضمن اینکه هدف این سفرها رسیدگی به مشکلات است، نقاط مثبت، ابتکارات اساتید و مدیران و احیای ظرفیت‌های شهرستان‌ها مثل آموزش تکلم به زبان عربی به طلاب، بسیار امیدوارکننده بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha