یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: اولا از مواضع روسیه در سوریه و احترام به رهبری ایران تقدیر می‌کنیم که باعث شد با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و کمک نیروی هوایی روسیه، داعش از بین برود، در بحث قرآن سوزی نیز پوتین این اقدام را محکوم کرد، ولی مواضع روسیه درقبال جزایر سه گانه ایران باید تصحیح شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان به ابزارهای اجرای عدالت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمود، تفکر شگرف اندیش، دانش عمیق، داوری، قضاوت نیکو، حلم و شکیبایی استوار، مهمترین ابزارهای اجرای عدالت در جامعه است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه برای اجرای عدالت در خانه باید تمام اعضاء خانواده اهل تفکر، مطالعه، علم، داوری نیکو و بردباری باشند، گفت: افراد اهل فکر جامعه را به فهم عمیق می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم عید غدیر در منطقه کاشان، یادآور شد: انصافا جلسات سادات و مراسم جشن عیدسعید غدیرخم در منطقه کاشان با برپایی موکب‌های سه کیلومتری بسیار پر شورتر از سال‌های قبل برگزار شد.

امام جمعه کاشان، همچین ضمن قدردانی از اجتماع پرشور خانواده‌های کاشانی به مناسبت روز عفاف و حجاب در ورزشگاه امیرکبیر کاشان، اظهار کرد: لازم است تا اهمیت حجاب به درستی در جامعه تبین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: حمایت از افراد کم توان ذهنی، معلول جسمی، حرکتی و از کار افتادگان کمک به عدالت اجتماعی است.

امام جمعه کاشان، به روز خانواده که با نزول سوره هل اتی مصادف شده، اشاره کرد و گفت: کسانی که موفق نشدند سوره هل اتی را بخوانند حتما تا غروب آن را بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه تشکیل خانواده و ازدواج در اسلام بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: جوانان با ازدواج کردن و به دنیا آوردن فرزند موجب می‌شوند تا لا اله‌ الا الله گو و سبحان الله گوی خدا در این عالم زیاد شود.

امام جمعه کاشان، برلزوم تکریم از بازنشستگان تأکید کرد و یادآور شد: براساس روایات، جوانان برای رفع اختلافات و مشکلات باید به افراد سالخورده و بزرگان خانواده مراجعه نمایند، حتی اگر اختلافی هم در فامیل نباشد وجود پیرمرد و پیر زن در بین آنها مایه برکت است.

امام جمعه کاشان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین(ع)، تصریح کرد: مبلغین در ایام محرم و صفر علاوه بر ارتباط با امامان جماعات مساجد با قرارگاه‌هایی که سپاه کاشان در محلات تدارک دیده هماهنگ و وصل شوند و منبرشان متناسب با مشکلات محله باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به گلایه مقام معظم رهبری از خانواده‌ها و نهادهای تبلیغی کشور در دیدار با حوزویان اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، خانواده‌ها در قدیم معارف دین را نسل به نسل به بچه‌هایشان یاد می‌دادند چرا الان یاد نمی‌دهند؟ بنابراین خانواده‌ها اصول و فروع دین را برای بچه‌هایشان لازم است تا بگویند.

امام جمعه کاشان، به موضع روسیه در رابطه با جزایر سه گانه ایران که موجب به جوش آمدن غیرت مردم کشورمان شد اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه کشورمان با موضع گیری در مقابل اظهارات روسیه، تأکید کرد که این خلاف روابط دوستانه و همسایگی است، لذا این جزایر تعلق ابدی به ایران دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به مقامات روسیه یادآور شد: اولا از مواضع روسیه در سوریه و احترام به رهبری ایران تقدیر می‌کنیم که باعث شد با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و کمک نیروی هوایی روسیه، داعش از بین برود، در بحث قرآن سوزی نیز پوتین این اقدام را محکوم کرد، ولی مواضع روسیه درقبال جزایر سه گانه ایران باید تصحیح شود.

امام جمعه کاشان ادامه داد: مردم غیور کاشان همانند دیگر مردم کشور نسبت به وجب به وجب خاک کشورمان حساس هستند و در مورد تمامیت ارضی کشورمان با احدی تعارف ندارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha