دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ خطیب نماز جمعه شبانکاره با تاکید بر اینکه موازین شرعی در عزاداری رعایت شود، عنوان کرد: دشمن به هر نحوی سعی دارد جوانان ما را به حاشیه ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: پیروی از روش مهربانانه و البته منذرانه رهبرحکیم انقلاب در باره کم‌حجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها و بهره‌مندی از تعابیر ایجابی و مسئولیت‌آور مانند این‌که عفاف و حجاب مایه تقویت خانواده سالم و امن و جامعه سالم و امن است و رهاورد مهم آن سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است.

وی افزود: کشف حجاب بانوان در محافل خصوصی به «حرام شرعی» متصف می‌شود، در عرصه و فضای عمومی جامعه، این عمل از یک سو ذیل «تخلف از قوانیـن» و «جرم» قرار می‌گیرد و از سوی دیگر چون در راستای همسویی با منویات و اهداف دشمن قرار دارد و حرکت در پازل نقشه دشمن تلقـی می‌شود، لذا عملاً متصف به «حرام سیاسی» نیز خواهد شد.

خطیب نماز جمعه شبانکاره با تاکید بر اینکه موازین شرعی در عزاداری رعایت شود، عنوان کرد: دشمن به هر نحوی سعی دارد جوانان ما را به حاشیه ببرد.

وی بیان کرد: از زمانی که پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شد تا زمانی که دین اسلام شکل گرفت و تا الان دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن این دین و نظام الهی بودند و هستند و خواهند بود اما با نصرت و یاری الهی و حضور در صحنه مردان و زنان مؤمن این نظام و دین الهی حفظ شد و هر بار دشمنان شکست خوردند و شکست می خوردند و شکست خواهند خورد.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه عاشورا به ما نشان داد که با شهادت امام حسین(ع) دین که از بین نرفت هیچ بلکه پایه های نظام اسلامی محکم‌تر و قوی تر شد و اسلام زنده تر و پویا تر شد، گفت: انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از قیام امام حسین (ع) بود که این راه با همان شیوه ادامه خواهد یافت و زیر بار زور و ظلم و ستم ظالمان و ستمگران و زورگویان عالم نخواهیم رفت.

وی ضمن تشکر از دهیار، اعضای شورای اسلامی روستای عطیبه و خانواده صالحی که در زمینه کاهش هزینه تشییع پیشقدم شدند، ادامه داد: واقعا در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم اجرای این طرح ضروری و لازم است.

حجت الاسلام پردل خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده سازان این نظام مقدس هستند باید در همه عرصه ها چه فرهنگی و دیگر عرصه ها دیده بشوند و کارها به آنها سپرده بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha