دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1102041
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
لوایی

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر گفت: نظم بخشی، ساماندهی و برنامه یزی دقیق از دلایل ثبت هیئت ها در سامانه طوبی است، براین اساس درآخرین پایش ۱۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان خمینی شهر ثبت شده است.

حجت الاسلام محمد لوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خمینی شهر اظهار کرد: با توجه به وجود سامانه طوبی که یک سامانه کشوری است و عملکرد هیئت ها در آن ثبت می‌شود، تعداد هیئت های ثبت نامی شهرستان خمینی شهر از ۶۰ هیئت به ۱۲۰ هیئت رسیده است که این ثبت نام شرط خدمت رسانی و گزارش دهی است.

وی تأکید کرد: مداحان شهرستان براساس شاخصه ها به سه سطح یک، دو و سه تقسیم می شوند که براساس آن برگزاری دوره های مختلف آموزشی برنامه ریزی می شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر اضافه کرد: در دوره مدیریت جدید تبلیغات اسلامی استان، ایستگاه های صلواتی و موکب ها در سطح شهرستان را ساماندهی کرده ایم و تعداد مجوزه های لازم برای برپایی هر ایستگاه صلواتی و موکب را از هشت دستگاه مربوطه به سه ارگان پلیس امنیت، پلیس راهور و شهرداری و در نهایت تأییده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تقلیل داده‌ایم.

وی تأکید کرد: در حدود ۱۴ کانون تبلیغ دینی در شهرستان به ثبت رسیده است که آنها را نیز ساماندهی کرده و با تمرکز بیشتری برنامه ریزی صورت گرفته است.

حجت الاسلام لوایی عنوان کرد: همه فعالیت های مبلغین و مبلغات بایستی در سامانه شمع ثبت بشوند، در حال حاضر اجباری برای ثبت نیست، ولی احتمالا در آینده این اجبار صورت بپذیرد .

وی افزود: در حال حاضر بیست دوره کارگاه آموزشی برای مبلغ های خانم در دوره های مختلف برگزار شده است، همچنین یک کارگاه چهل ساعته برای مبلغین عفاف و حجاب و همچنین یک دوره هشت ماهه به صورت مجازی و افلاین برای مبلغات دانشگاه عفاف و حجاب با همکاری موسسه خیبر تهران انجام شده است و منتظر دوره های تخصصی آن هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha