یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار فعالان فرهنگی حاشیه شهر اهواز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در مساجد باید به سمت و سویی رفت که نوجوانان و جوانان مهارت کسب کنند، گفت: یکی از راه‌های جذب جوانان این است که در شرایط فعلی مردم ببینند مشکلات آنها توسط مساجد حل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، فعالان فرهنگی حاشیه شهر اهواز امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز دیدار و در فضایی صمیمانه گفت‌وگویی دو طرفه انجام شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تسلیت ایام شهادت و اسارت اهل بیت عصمت طهارت(ع)، اظهار داشت: در فرازهایی از زیارت عاشورا آمده است که «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ»، این یعنی در گذر تاریخ می‌بینیم انبیا و اولیای دینی تنها گذاشته شدند.

امام جمعه اهواز افزود: در حادثه عاشورا یکی از معنای «وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ» یعنی اینکه امام را تنها گذاشتند و همراهی نکردند، این مسأله به همه ما نهیب زده می‌شود از این جهت که همه باید مراقب باشیم و غفلت نکنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خاطرنشان کرد: طلبه و روحانی در هر محله می‌رود باید تلاش کند با مردم و جوانان ارتباط برقرار کند و با نشست و برخاست با طیف‌های گوناگون، افراد را جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به اینکه در مساجد باید به سمت و سویی رفت که نوجوانان و جوانان مهارت کسب کنند، بیان کرد: یکی از راه‌های جذب جوانان این است که در شرایط فعلی مردم ببینند مشکلات آنها توسط مساجد حل می شوند.

امام جمعه اهواز با تشریح حدیثی «کَادَ اَلْفَقْرُ أَنْ یَکُونَ کُفْراً» پرداخت و اظهار کرد: منظور از فقر، فقر معنوی است، آنکه سبب می‌شود انسان به بدبختی برسد، فقر فرهنگی و معنوی است.

وی با مقایسه زندگی و بهره‌مندی مردم از خدمات مختلف در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: منکر سختی‌ها نمی‌شویم، اما نباید اینقدر بی‌انصافی شود که قبل از انقلاب اسلامی چنین و چنان زندگی‌های بوده و اکنون اینگونه نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه فعالان فرهنگی نسبت به تشریح مسائل و پیشرفت‌ها در جامعه وظیفه و تکلیف دارند، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در این عرصه‌ها نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha