دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ابوالقاسم مقیمی

حوزه/ معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: ۲۳۰ موکب از استان قم این روزها مشغول آماده‌سازی برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) مستقر در مرز ایران و کشور عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات استان که با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه قم برگزار شد عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها از مدت‌ها قبل درخصوص هرچه باشکوه برگزار کردن پیاده‌روی اربعین با فعال‌سازی ۱۷ کمیته در استان قم انجام شده است.

وی افزود: اقدامات ستاد اربعین استان قم به سه دسته اعزام موکب‌ها، استقرار موکب‌ها در نقاط مشخص شده و اعزام مردمی تقسیم‌بندی شده است.

معاون فرهنگی استانداری قم گفت: مقرر شد ۲۳۰ موکب از استان قم ویژه اربعین ۱۴۰۲ در کرمانشاه، مرز ایران و کشور عراق استقرار یابند. همچنین اعزام‌های مردمی نیز از طریق سامانه سماح درحال انجام است که طبق آمار روزانه ۱۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام می‌کنند.

معاون اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: یکی از کمیته‌های فعال در ستاد اربعین کمیته مردمی است که اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داده‌اند. ما از مدیران دستگاه‌ها خواسته‌ایم حداکثر تعامل با کمیته مردمی را داشته باشند.

مقیمی در ادامه با اشاره به میزبانی استان قم از زائرین امام حسین(ع) اظهار کرد: ستاد مردمی اربعین امسال از اول شهریورماه تا پایان صفر میزبان زائران داخلی و خارجی خواهد بود.

وی در پایان اشاره کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه انجام شده که امسال علاوه بر مسجد جمکران، بقاع متبرکه، مساجد، مدارس و منازل مردمی میزبان زائرین باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha