سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: قانون اساسی پایه و اساس وحدت برای حفظ جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است؛ قانونی که کلمه کلمه آن با مبانی دینی و الهی منطبق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به حمله ترویستی حرم شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: در حالی که عده‌ای بی‌گناه در این حمله آسیب دیدند، دشمن بلافاصله آن را به نیروهای داخلی نسبت داد، این در حالی است که دشمن خوب می‌داند که حرم اهل بیت (ع) برای ما مقدس است و در همین راستا برای مخدوش کردن آن تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اقتدار ایران اسلامی اظهار کرد: تاثیرگذاری ایران در دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا به حدی است که بدون در نظر گرفتن نظرات کشورمان امکان تصمیم‌گیری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به قرار گرفتن در آستانه سالروز بازگشایی مجلس خبرگان در سال ۱۳۵۸ با هدف بررسی نهایی قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: قانون اساسی پایه و اساس وحدت برای حفظ جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است، قانونی که کلمه کلمه آن با مبانی دینی و الهی منطبق است.

وی با یادآوری وقایع تاریخی روزهای آخر خرداد به ویژه حادثه سینما رکس آبادان افزود: در آن مقطع رژیم پهلوی با هدف مانع تراشی در مسیر انقلاب از هیچ جنایتی ابا نداشت و قصد داشت آن را به نیروهای انقلابی نسبت دهد.

امام جمعه زنجان اجرای قطعنامه آتش‌بس بین ایران و عراق را دیگر مناسبت روزهای آینده عنوان کرد و گفت: اجرای این آتش‌بس که پیروزی مردم ایران بود نتیجه هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر ظلم بود.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه سراسر اشاره و تصریح کرد: معظم‌له در این دیدار مثل همیشه نقشه راه را نشان دادند و سخنان امید آفرین و رضایت بخشی ایراد فرموده و تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب را یک پدیده منحصر به فرد در بین انقلاب‌های رایج دنیا دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه سپاه همواره در کنار مردم ایران است، امری که دشمن از بیان این حقیقت پرهیز می‌کند، گفت: خراب کردن چهره سپاه یکی از کارهای دشمنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha