سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1106080
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و نور است، گفت: نور عامل بالندگی و رشد است، هیچ چیزی در ظلمات رشد نمی‌کند، بنابراین امام حسین(ع) هم نور است و هم آرامش.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با ایام ماه صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی، پیش از ظهر امروز نشست فرهنگی، اخلاقی با حضور خانم رفعت سادات طباطبایی استاد اخلاق مدارس علمیه شهر اراک همراه با ختم قرآن و قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

خانم طباطبایی در ابتدا ضمن تسلیت ایام و دعای سلامتی امام زمان(عج)، با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص)، اظهار داشت: پیامبر(ص) به فردی به اسم ابی بن کعب فرمودند: نام حسین، در آسمان‌ها بالاتر و با عظمت‌تر از زمینیان است، در روز قیامت در کنار عرش الهی ۸ صفت برای امام حسین (ع) نوشته شده که عبارتند از، ان الحسین امام هدی، سفینه النجاة، امام خیر، امام عز، امام یمن، امام زخر، امام فخر و امام علم.

وی با بیان اینکه در کنار این ۸ صفت، امام حسین(ع) چراغ هدایت و نور است، گفت: نور عامل بالندگی و رشد است، هیچ چیزی در ظلمات رشد نمی‌کند، بنابراین امام حسین(ع) هم نور است و هم آرامش.

استاد حوزه علمیه خواهران اراک یادآور شد: هر فردی در پیاده روی اربعین یا زیارت امام حسین(ع) یا حتی در مجلس روضه شرکت می‌کند، جز آرامش چیزی نصیبش نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نور عامل رشد و بالندگی و وحدت است و بنا به بیانات مقام معظم رهبری، پیاده روی اربعین عامل وحدت بین مسلمین و امام حسین(ع) کشتی نجات است.

طباطبایی تصریح کرد: دنیا همانند دریایی عمیق است که اگر کسی در پُست، مقام و ثروت غرق شود نمی‌تواند نجات یابد مگر بر کَشتی نجات سوارشود و به‌فرموده لقمان حکیم به فرزندش، دنیا بحر عمیق است برای نجات از غرق شدن به سه چیز نیاز است، کشتی مستحکم، بادبان قوی، آذوقه در کشتی و این کشتی مستحکم، ایمان به خداوند، بادبان قوی، توکل بر خداوند و آذوقه کشتی، تقوی وپرهیزگاری است.

امام حسین(ع) چراغ هدایت و عامل بالندگی و رشد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha