یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در سازمان ملل پیروزمندانه بود، گفت: رئیس جمهور در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه های نماز جمعه در مورد اصل عقلانیت اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) امر دفاع از کیان اسلام و کشور را یک امر عقلانی دانسته و بارها بر آن تأکید کرده اند.

امام جمعه برازجان در مورد اصل قیام برای خدا اظهار داشت: حضرت امام(ره) برای دفاع در برابر تهاجم دشمن انگیزه‌ی الهی قائل بودند و یکی از مهم ترین اصول حاکم بر اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس (قبل از قطعنامه)، صبر و استقامت است.

وی در مورد اصل اخلاص عمل(خدا محوری) اظهار داشت: اخلاص و خدامحوری یکی از مهمترین اصول حاکم بر اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس (قبل از قطعنامه)، است.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس آغاز سال تحصیلی ابراز کرد: مسئولیت تربیت فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه نیست، بلکه مسئولیتی است مشترک بین مدرسه و والدین. زمانی فرزندان ما به اهداف عالی تربیتی و آموزشی دست خواهند یافت که هر دو نهاد یعنی خانه و مدرسه احساس مسؤولیت کرده، نسبت به وظایف خود هماهنگ عمل کنند و در تربیت کودک روش های یکسانی را به کار گیرند.

حجت الاسلام مصلح افزود: اگر هماهنگی بین خانه و مدرسه نباشد، کودک دچار سردرگمی می شود، دستورهای تربیتی مدرسه هر چند در سطح بالا باشد، یقیناً بدون هم کاری و تأیید خانواده ها اثری ندارد.

خطیب جمعه برازجان ابراز کرد: هر دو نهاد اگر به طور هماهنگ عمل کنند و در پی گیرهای مداوم مسائل تربیتی و درسی، هم کاری مستمری با هم داشته باشند، در اصلاح رفتارهای ناهنجار و تقویت خصلت های نیک نوآموزان موفق خواهند شد.

حجت الاسلام مصلح افزود: هم والدین باید به طور مستمر از نحوه پیشرفت تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان در مدرسه مطلع شوند و هم مربیان و معلمان باید از نحوه عملکرد و رفتار دانش آموزان در خانه و خارج از مدرسه با اطلاع باشند.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در سازمان ملل پیروزمندانه بود اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه تهران را برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مقصد نیویورک ترک کرد و صبح دوشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد. رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز داشته و دارد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد که از جمله آن می توان به اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری ‌شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، بی‌اثرشدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران، لغو انتصاب ۸ بازرس آژانس در ایران، دستاوردهای بی‌سابقه در حوزه هسته‌ای و شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha