دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی استان با استاندار آذربایجان غربی

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب:
"آنچه که امروز من بر روی آن تکیه میکنم، که یکی از وظایف بزرگ و درجه‌ی اول ما مسلمانهاست، مسئله‌ی اتحاد و وحدت است."

میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و آغاز هفته وحدت را به همه مسلمانان و رهپویان راه حق و حقیقت بویژه خواهران و برادرانم در آذربایجان غربی تبریک عرض می نمایم.

نعمت حضور و رسالت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) موجب رستگاری بشر در طول تاریخ بوده است و پیام صلح، رحمت، عدالت، انسانیت، کرامت، اخلاق، مودت و حمایت از مستضعفین، پایه های قابل اتکاء تعالیم و ارزش‌های اسلامی و الهی آن حضرت است که انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به آنان نیاز دارد و آن حضرت برای همه انسان‌ها، مذاهب، ادیان و فرق اسلامی جهان رحمه للعالمین و مایه رحمت، رأفت، خوبی‌ها و پیام‌آور صلح و دوستی، ثبات و امنیت بوده و هستند.

ایجاد تفرقه، تضعیف کشورهای اسلامی و بی ثباتی در جهت تجزیه کشورهای اسلامی که مانع اصلی وحدت و انسجام بشمار می رود را دشمن برنامه ریزی می کند و وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت نماید.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه هاست و این بخش مهمی از آموزه های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.

آذربایجان غربی امروز به یمن همزیستی افتخارآمیز ادیان و مذاهب مختلف در حالی به نگین وحدت و انسجام ایران عزیز و منطقه بدل گشته که تلاشهای صورت گرفته برای امنیت پایدار موجود و بسترهای توسعه مدارانه مبتنی بر عدالت گواهی این ادعاست.

بار دیگر این مناسبت بزرگ و فرخنده را به همه مسلمانان منطقه و به ویژه ایرانیان بزرگ و عزت مند و مردم فهمیم و غیور آذربایجان غربی تبریک عرض می نمایم و صلح، آرامش، امنیت و اقتدار را برای امت اسلامی آرزومندم.

محمدصادق معتمدیان
استاندار آذربایجان غربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha