چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
امور قرآنی

حوزه/ رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از راهیابی ۱۶ نفر از این استان به مرحله مقدمات کشوری مسابقات قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، علی اکبر مداح رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از راهیابی ۱۶ نفر از این استان به مرحله مقدمات کشوری مسابقات قرآن خبر داد و تصریح کرد: این مرحله از مسابقات ۱۹ مهر ماه ضبط و در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از افزایش سهمیه این استان در مرحله مقدماتی کشوری بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و نظر مساعد رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سهمیه استان بوشهر در رشته‌های آوایی به ۱۶ نفر در بخش بانوان و آقایان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی سراسری در بخش برادران محمدجماله در رشته قرائت تحقیق، محمد مهدی انگالیان در رشته ترتیل، عبدالعزیز کمالی، میلاد میگلی و سید عباس حسینی در حفظ کل، محمد شادور و ایمان شیخ در حفظ ۲۰ جزء، در رشته دعاخوانی سیف اله زحمتکش و در رشته‌ اذان محمدطاها محمدی و سید حامد ابطحی می‌باشند.

مداح ابراز کرد: در بخش خواهران نیز خانم‌ها سیده شکوفه حسینی در رشته قرآئت تحقیق، الهه اعتمادی نژاد و سمیه سادات بحرانی قرائت ترتیل، زینب حسین آبادی در رشته حفظ کل، سیده فاطمه جعفری برازجانی حفظ ۲۰ جزء، و سمیه احمدی در رشته دعاخوانی توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود نمایند و به مرحله مقدماتی کشوری راه یابند.

وی افزود: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن در تاریخ ۲۹ مردادماه برگزار شد که ۱۸ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا موفق به کسب مجوز در مرحله استانی شدند.آزمون مرحله استانی این دوره از رقابت ها تاریخ ۲۷ مهرماه جاری برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: به جز ترجمه سوره‌های یس و الرحمن که صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، مرحله بعدی رقابت‌های بخش معارفی نیمه اول آذرماه سال جاری به‌صورت نیمه‌متمرکز از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و برگزیدگان آن به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که نیمه دوم دی‌ماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha