یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
رضایی اصفهانی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ چکیده و مقاله به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی و اردو به دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی و رئیس کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری عصر امروز شنبه ۱۵ مهرماه در نشست و هم‌اندیشی مشترک اعضای دبیرخانه کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری با معاونت ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی اظهارکرد: شناخت اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مباحث قرآنی و کشف نوآوری‌های قرآنی معظم‌له، تبیین شخصیت قرآنی رهبر انقلاب در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، تبیین نقش اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در سبک زندگی و ارائه اندیشه‌های ایشان در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم‌انسانی با صبغه قرآنی و… از اهداف برپایی این کنگره بین‌المللی است.

وی افزود: بررسی شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، قرآن و اهل‌بیت(ع)، علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن، ترجمه، تدبر و انس با قرآن، قرائت و حفظ قرآن، فعالیت‌های قرآنی، سبک زندگی قرآنی و قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی از مهم‌ترین محورهای این کنگره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن و مستشرقان و غرب، مبانی قرآنی شعارهای انقلابی و مقاومت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای، روش‌شناسی تفسیر و نیز زن و خانواده را از دیگر محورهای همایش عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست مراکز همکار مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا ۳۱ مرداد تمدید شد و حدود ۱۵۰۰ کاربر جهت ارسال مقالات در سایت کنگره ثبت نام کردند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۲۰۰ چکیده و مقاله به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی و اردو به دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ارسال شده است و با توجه به اضافه شدن مراکز جدید همکار پیش‌بینی می‌شود یکی از پرشورترین و برجسته‌ترین همایش‌ها بعد از انقلاب اسلامی باشد.

رئیس کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بیش از۱۵۰ داور مقالات کنگره را در دو مرحله ارزیابی خواهند کرد و در مرحله سوم جهت سطح بندی مقالات برتر، مقالات قابل چاپ در مجلات، مقالات قابل چاپ در کتب و ... به کمیته های تخصصی کنگره ارجاع داده می شوند.

وی گفت: مقالات کنگره در سه سطح علمی ترویجی، علمی پژوهشی و نوقلمان ارزیابی خواهند شد. حدود ۱۳۰ مرکز همکار در حال همکاری با کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری می باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی اظهارکرد: تاکنون ۹۲ نشست علمی و ۵۷ کارگاه از طرف مراکز همکار در داخل و خارج از کشور در خصوص محورهای کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب آبان‌ماه ۱۴۰۲ در شهرهای قم، تهران و مشهد برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha