دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حریزاوی

حوزه/ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تقاضای جدّی ما این است که نوجوانان را جدی بگیرید و خود را در قالب یک مشاور و آنها را مدیر مجموعه قرار دهید، این کاری است که در دوران دفاع مقدس نیز انجام شد و نسلی را با همین تفکر نیروسازی، تربیت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، روح الله حریزاوی در مراسم شکوه وصل، آیین تجلیل از مراکز فرهنگی شاخص اصفهان که پیش از ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به محوری‌ترین روش دشمن در مبارزه با ایران اسلامی، اظهار داشت: در روزگاری به سر می‌بریم که دشمن محوری‌ترین روش خود را در مبارزه، جنگ ترکیبی قرار داده و جنگ‌های شناختی امروزه در سراسر جهان در مقابل مجموعه‌هایی که حرف حق می‌زنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امروز مهم‌ترین نقطه‌ای از جهان که مورد جنگ ترکیبی قرار گرفته ایران اسلامی است، گفت: علت این مسئله نیز واضح است، چرا که ایران اسلامی پای حرف حق و اسلام ناب ایستاده و نسخه و خوانشی از اسلام توسط رهبران و افسران انقلاب اسلامی ارائه می‌شود که با طاغوت، ظلم و با فساد و نابودی انسانیت ناسازگار است.

وی اسلام‌های بی‌آزار و بی‌خاصیت را همساز با استعمارگران عنوان کرد و ادامه داد: نقشه استعمارگران تحقیر انسان است و تمام توان خود را برای مبارزه با این خوانش از اسلام قرار می‌دهند، اسلام‌هایی که می‌توانند با اسراییلی‌ها سازگاری داشته باشند و با انحرافات کنار بیایند و آزادی را به عنوان شعار و نسخه عملی پیگیری نمی‌کنند، به انسان، سلوک و تعالی و رشد آن فکر نمی‌کنند.

تربیت نیروی جوان در مجموعه‌های فرهنگی مصداق جهاد تبیین است

حجت الاسلام حریزاوی با تأکید بر لزوم توجه به بیانات و مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین به‌عنوان نسخه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، تصریح کرد: مقصد، خروجی و اثر جهاد تبیین مشخص است و اثر آن "حتی لتبیین لهم الحق" و نتیجه آن این است که کاری انجام دهیم که حق و حق بودن حق آشکار شود و جبهه حق بسطیت و ولیّ جامعه نصرت یابد.

وی تربیت نیروی جوان در مجموعه‌های فرهنگی را مصداق جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: امروز نیازمند نیروهایی هستیم که طراحی، نوآفرینی و خلق معنای متفاوت می‌کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، وجود رویش‌های بی‌نظیر در جهاد تبیین را از آثار فعالیت و سپردن مسئولیت به جوانان و نوجوانان در مجموعه‌های فرهنگی بیان کرد و افزود: ممکن است ما در برخی از موارد دچار آسیب شده باشیم، اما رویش‌های عجیبی در دل نسل جوان وجود دارد که در جهاد تبیین بی‌نظیر است.

وی توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دو هفته اخیر و رمزگشایی از این بیانات به‌ویژه در مسئله فلسطین را مهم عنوان کرد و یادآور شد: جهان پیش از ۱۵ مهر و پس از ۱۵ مهر متفاوت خواهد بود، نسل z فلسطینی در حال رقم زدن این جهان است و نسل z فلسطینی، نسلی متفاوت از نسل z اروپایی است.

وی خاطرنشان کرد: نسل z فلسطینی، همان نسلی است که رهبر معظم انقلاب درباره آنها فرمود "دشمن، فلسطینی‌ها را نشناخته و دست کم گرفته‌اند" این نسل به فناوری‌هایی دست پیدا کردند که اسراییلی‌ها آن را باور نمی‌کنند، نسل جوانی که فناوری را می‌شناسد و قدرت رسانه را می‌داند.

حجت الاسلام حریزاوی، توجه به نقش آفرینی و کنش گری نوجوانان در حال حاضر را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تقاضای جدی ما این است که نوجوانان را جدی بگیرید و خود را در قالب یک مشاور و آنها را مدیر مجموعه قرار دهید و این کاری است که در دوران دفاع مقدس نیز انجام شد و نسلی را با همین تفکر نیروسازی، تربیت کردند.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم این حرکت‌ها به سوی تمدن سازی اسلامی و به‌سوی ظهور و قله‌ای که رهبر معظم انقلاب برای ایران و جهان اسلام بارها ترسیم کردند، هدف گیری شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha