دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خنداب

حوزه/ مادر به عنوان ستون خانواده نقش بسزایی در آینده فرزندان خود دارد پس باید به سلامت خود و اعضای خانواده اهمیت ویژه ای بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز نشست بهداشت و سلامت بانوان با حضور خانم بهارک غلامی کارشناس بهداشت شهرستان خمین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد .

خانم غلامی بیان کرد: مادر به عنوان ستون خانواده نقش بسزایی در آینده فرزندان خود دارد پس مادر باید به سلامت خود و اعضای خانواده اهمیت ویژه ای دهد.

کارشناس بهداشت شهرستان خمین ادامه داد: دو خطری که سلامت مادران و بانوان را تهدید می کند سرطان سینه و رحم است. مادران برای اطمینان از سلامت خود باید هر چند وقت یکبار غربالگری سینه را انجام دهند.

وی به سه روش در غربالگری سینه اشاره کرد که عبارتند از: ۱-معاینه توسط خود فرد ۲- معاینه سالانه توسط پزشک ۳-ماموگرافی از سن چهل سال به بالا.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: در زندگی روزمره بانوان و مادران باید به عوامل مؤثر در جلوگیری سرطان سینه که عبارتند از پیاده روی، کاهش مصرف روغن و چربی، فرزندآوری در سن پایین تر از سی سالگی، فرزند را تا دوسالگی شیر دادن توجه داشته باشند تا با توکل بر خدا دچار سرطان نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha