دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1112655
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
محلات

حوزه/استاد حوزه خواهران گفت: ما باید دائما برای زندگیمان برنامه ریزی کنیم، چون بالاترین عذاب در روز قیامت حسرت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات، امروز اولین نشست اخلاقی در سال تحصیلی جدید با حضور خانم لطیفی مدرس این مدرسه برگزار شد.

خانم لطیفی گفت: اگر انسان در پی آرایش روح خود باشد دیگر به زینت تن در ملاء عام نیازی ندارد. متاسفانه برخی افراد تمام روزهای عمر خود را تکراری سپری می کنند بدون ذره ای تغییر مثبت، در صورتی که باید دائما برای زندگیمان برنامه ریزی کنیم، چون بالاترین عذاب در روز قیامت حسرت می باشد.

مدرس مدرسه علمیه فاطمیه محلات خاطر نشان کرد: انسان اگر در لحظه زندگی کند آرامش دارد، اما اگر مدام به عقب برگردد افسرده می شود.

وی در ادامه به آیه ۷۴سوره فرقان «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا» اشاره کرد.

لطیفی به برخی نکات اخلاقی و رفتاری پیرامون آیه اشاره کرد که عبارتند از: ۱-اهمیت خدا محوری در بحث تربیت خانواده ۲-نقش زن ومرد در استحکام خانواده ۳-تربیت تنها مختص کودک نیست، بلکه از نسل ها قبل دنبال می شود ۴-توجه و محبت به همسر بر فرزند مقدم است ۵-این آیه به ما نگاه هبه ای می دهد، نسبت به همسر و فرزند ۶-عباد الرحمن آخرت بین و به فکر تربیت یک نسل هستند. ۷-مومنین و متقین گوشه گیر نیستند و در جامعه حضور فعال دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha