یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1115195
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
.

حوزه/ استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: امام عسکری(ع) بیشتر عمر خود را در زندان‌ها گذراندند و به شدت تحت فشار بودند، اما در آن شرایط سخت باز هم کار مسلمانان را به پیش می‌بردند، بنابراین ما هم به پیروی از ایشان نباید در سختی‌ها عقب بکشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آسیه همتی استاد مدرسه علمیه خواهران شب گذشته در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) که در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان برگزار شد، با اشاره به روایت آن امام بزرگوار مبنی بر اینکه، بر شما باد اندیشیدن، به حقیقت تفکر موجب حیات و زندگی دل آگاه و بازشدن کلیدهای درب‌های حکمت است، اظهار داشت: پیامبران، امامان و بندگان صالح الهی همگی اهل فکر و تعقل بوده‌اند.

وی افزود: کار بدون فکر و اندیشه، پایانی جز پشیمانی نخواهد داشت.

استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان، با اشاره به ارزش معرفت و تفکر از نگاه امام حسن عسکری(ع)، گفت: پیشرفت‌های معنوی جامعه و افراد بر اثر بهره‌وری از توان عقل و تفکر و قدرت عمل و تلاش است.

همتی اظهار کرد: اگر فکرها دنیایی باشد، مادران فرزندان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل نمی‌فرستادند.

وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های برجسته‌ ایشان جوانمردی، سخاوت، بخشش و رفع گرفتاری مردم بود و هر یک از این ویژگی‌ها می‌تواند الگویی در توسعه اخلاق و انسانیت در جامعه دینی باشد.

استاد حوزه علمیه، عنوان کرد: امام عسکری(ع) بیشتر عمر خود را در زندان‌ها گذراندند و به شدت تحت فشار بودندند، اما در آن شرایط سخت باز هم کار مسلمانان را به پیش می‌بردند، بنابراین ما هم به پیروی از ایشان نباید در سختی‌ها عقب بکشیم.

وی یادآور شد: امام حسن عسکری(ع)، هیچ‌گاه با کسانی که برای تأمین نیاز مراجعه می‌کردند با کبر و غرور رفتار نمی‌کردند و با تواضع و خوشرویی به رفع حاجات مردم می‌پرداختند، موضوعی که باید آن را در جامعه الگو قرار دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha