شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام زحمتکش

حوزه/ معاونت مطالبه‌گری و دستگاه‌های حاکمیتی و امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در پی اهانت به طلبه آمر به معروف، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، دوشنبه اول آبان یکی از برادران طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر در حوالی بازار یزد در خیابان قیام در حال تذکر لسانی و گفت‌وگو درباره مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر بود که دو نفر از مغازه داران با دخالت خودسرانه به این طلبه هتاکی کرده و به نزاع و ضرب و شتم او پرداختند.

در این راستا معاونت مطالبه‌گری و دستگاه‌های حاکمیتی و امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد بیانیه‌ای اعتراضی به شرح زیر صادر کرده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (آیه ۱۰۴ سوره آل عمران)

«و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود.»

با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم در روز دوشنبه اول آبان ماه برادر عزیز طلبه آمر به معروف آن‌هم در شهر دارالعباده و دارالعلم یزد توسط افرادی هتاک و هنجار شکن مورد بی‌حرمتی و ضرب و شتم قرارگرفته است.

حرکت زشتی که احساسات اقشار مختلف مردم به‌خصوص روحانیون و طلاب را جریحه‌دار کرده و انتظار علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه آن است که عوامل این اقدام وقیحانه و نیز مسئولانی که با سهل‌انگاری‌های خود زمینه‌ساز این حرکت زشت شده‌اند به‌سرعت شناسایی و خارج از نوبت، مورد برخورد قانونی و انقلابی قرار گیرند تا درس عبرتی باشد برای دیگر هنجارشکنانی که به‌راحتی به حقوق مردم و ارزش‌های اسلامی تعدی می‌کنند.

از غیرت، آزادگی، شجاعت و حمیت و حمایت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی و درایت و پیگیری فرماندهی محترم انتظامی شهرستان تقدیر و تشکر می‌نماییم.

ضمن تشکر از اقدام به‌موقع و پیگیری قاطعانه عزیزان نیروی انتظامی، تداوم اقدام و جدیت در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه و متجاهرین به فسق و گناه و حمایت قاطعانه، مستمر و فوری از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از مسئولان امر خواستاریم.

بازاریان و کسبه بدانند حریم و مکان بازار برای همه محترم است و هیچ‌کسی حق اهانت به کسبه یا بازار ندارد و در این اتفاق چند نفر مغازه‌دار با دخالت بی‌جا و تشویش اذهان عمومی و هتک حرمت و توهین به مقام جلیل روحانیت باعث این اتفاق شده که درخواست داریم از متولیان بازار یزد از هرگونه تعلل و کوتاهی در اقدام قانونی برای مقابله با عمل خلاف قانون و گناه‌آلود در این مراکز پرهیز نموده و با قاطعیت از هنجارشکنی‌ها جلوگیری کنند.

ضمن ابراز ارادت و دلجویی متواضعانه از جناب آقای مهدی دست‌افشان آمربه‌معروف والا قدر که در این حادثه وقیحانه مورد اهانت ظالمانه قرار گرفته‌اند، از همه متدینین، غیور مردان و شیرزنان استان ولایت مدار یزد و همچنین حوزه علمیه، اتاق اصناف، سپاه و بسیج و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی استان شایسته و به جا هست موضع انقلابی خود را اعلام نمایند و همچنان فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر را در سرخط اول زندگی خود قرار داده و طبق سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته، بر اساس قانون اقدام و مراقب هرگونه سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی باشند.

ضمن ابراز انزجار قلبی از این واقعه شنیع، نکاتی را لازم به تذکر جدی می‌داند.

۱_ دستگاه قضائی با درک صحیح از فرض پیش‌آمده قاطعاً این ضایعه را بررسی کرده و ضمن اعمال مراتب قانونی، هتاکان را به سزای عمل خود رساند، هم‌چنین ضرورت دارد این برخورد محکم قانونی به نحو شایسته به اطلاع افکار عمومی و دل‌های جریحه‌دار برسد.

۲_نیروی انتظامی با هوشیاری هرچه‌تمام‌تر کیان عفت عمومی را بیش‌ازپیش پاسداری کند و با التفات و ملاحظه حفظ حریم طلبه و امربه‌معروف با پشتوانه قانون و نیز خواست قلبی مردم شریف و مؤمن استان، با حرمت‌شکنان، هنجارگریزان، مروجان برهنگی و مبلغان فرهنگ منحط غرب برخورد قاطع داشته باشد.

۳- ارگان‌های مردمی و مذهبی و فرهنگی همکاری لازم با آمران به معروف داشته و از حمایت خود در پیشبرد اهداف این دو فریضه دریغ ننمایند.

معاونت مطالبه‌گری و دستگاه‌های حاکمیتی و اداره حقوقی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان با توکل به خدا و کمک از درگاه رحمت الله الواسعه حضرت سید الشهدا(ع) تا آخرین لحظه جان و آخرین قطره خون خود و با جدیت تمام و قاطعانه و با ضابطه و قانون در مقابل کسانی که می‌خواهند با رابطه حریم فریضتین را دچار خدشه نمایند ایستاده و دفاع می‌نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمیده IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 1
    با قاطعیت تمام با افراد هنجارشکن برخود شود تا چهره انسان های مظلوم و آمران معروف ما خدشه دار نشود
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 1
    احسنت به امر واحسنت به ستادامربمعروف استان وپشتیبان امران
  • زهرا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 1
    ما تا آخر جان پای آمران به معروف هستیم
  • سیدعباس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 1
    با قاطعیت با هتاکان برخورد شوو
  • منتظر IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام علیکم حتما باید یزید مسلکان بی غیرت طبق قانون به اشد مجازات برسند چون مضروب طلبه است و به هیچ وجه نباید اینها را بخشید چون باعث راحت شدن خیال نفرات بعدی است که میخواهند چنین جنایتی را مرتکب شوند و متاسفانه دیده میشود که این جور بخشش های از روی نادانی باعث جنایات بعدی میشود مثل قاتلان شهید الداغی
  • حامد IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 1
    سلام متشکریم
  • صفیه مهدی پور IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 1
    برخوردواقدام سریع نیروی انتظامی و ودادگاه قضایی و...اطلاع رسانی ازطریق رسانه و...
  • محسن IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 1
    احسنت به ناهی از منکر حتما باید قوه قضاییه برخورد کند و اعلان عمومی شود