یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهید فهیمی

حوزه/ شهید «حاج ارسلان فهمیمی» ۱۴ فروردین سال ۱۳۳۵ در شهر آبادان چشم به جهان گشود. او در سن ۱۹ سالگی در مبارزات انقلابی شرکت فعال داشت و جزو گروه نیروهای مردمی بود که به خاطر دفاع از انقلاب و کشور به سپاه پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدای این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید حاج ارسلان فهمیمی

شهید «حاج ارسلان فهمیمی» در ۱۴ فروردین سال ۱۳۳۵ در شهر آبادان چشم به جهان گشود. وی در سن ۱۹ سالگی در مبارزات انقلابی شرکت فعال داشت و جزو گروه نیروهای مردمی بودند که به خاطر دفاع از انقلاب و کشور خود به سپاه پیوستند.

شهید فهیمی در سن ۲۴ سالگی در دفاع از آبادان در برابر حملات دشمن با اصابت ترکش خمپاره به چشم راست خود به مقام جانبازی رسید و در عملیات فاو به گروه پاک دلان شیمیایی پیوست و در روز دوشنبه ۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۰ در سن ۵۵ سالگی به مقام والای شهادت رسید.

حکایت غریبانه و تکان دهنده از ۵ رزمنده‌ای که در نخلستان‌های آبادان، جنگ تن به تن با دشمن بعثی زنده ماندند از زبان شهید «حاج ارسلان فهیمی» بشنوید.

این صوت به جامانده در زمان حیات این شهید بزرگوار به ضبط و تدوینگری «رضا غریبی» تهیه و تولید شده است.

روایت ۵ رزمنده‌ای که در جنگ تن به تن با دشمن بعثی زنده ماندند + صوت

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha