پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: جنگ غزه ترسیم کننده مرزهای انسانیت است و هیچ انسان آزاده در برابر جنایات نباید ساکت باشد و نباید اجازه داد که برخی سیاستمداران جای شهید و جلاد را عوض کنند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: موضوعی که در آن مواجه شدیم موضوع انتخابات است، از آنجایی که مسائل انتخابات مهم‌ترین نشانه مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است و در طول سال‌های انقلاب آن هم با وجود جنگ و تحریم و ترور و جنگ عظیم رسانه‌ای حضور مستمر مردم را پای صندوق‌های رای را دیده‌ایم که همگی حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن همه کار کرد تا مردم پای صندوق‌های رأی نروند، اما هیچ یک از مردم دلسرد نشدند، ادامه داد: در این انتخابات هم همین طور خواهد شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آنچه لازم است این است که مردم ما همیشه در حساس‌ترین مواقع به وظیفه خود عمل می‌کنند، از این‌رو نمایندگان هم به مسائل معیشت و اقتصادی مردم توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم که در حمایت و رد نمایندگان هیچ توصیه و سفارشی و حمایتی نداشته و نخواهم داشت و هر کسی هم هر چیزی از قول من در رابطه با سفارش و توصیه نقل قول کند، دروغ است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی یادآور شد: تمام افراد که از فیلتر شورای نگهبان تایید شدند برای ما محترم هستند و بنده در نماز جمعه روزهای آتی شاخص‌های نماینده اصلح را خواهم گفت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج میوه و مولود انقلاب است که با دستان حضرت امام(ره) به سازمانی مستحکم تبدیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: بسیج در ۴۴ سال حیات خود نشان داد که فرمول حل مسائل و نسخه شفافیت مشکلات و روزهای دشوار را با مجاهدت بسیج پشت سر می‌توان گذاشت، بسیج به‌عنوان یک نهاد مقدس این مجاهدت را تا الان ادامه داده و در حال حاضر در نقطه خاصی ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج نشان داده از متن ملت و بدنه فعال ملت و جوهره مردمی است ثابت کرد در متن مشکلات مردم هیچ‌وقت تماشاگر مشکلات مردم نیست و همیشه مانند نجات غریق عمل کرده است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: فردا تجمع مردمی جهادی در سطح دنیا علیه رژیم کودک‌کش در ساعت ۱۰:۳۰ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۴۰ روز از مقاومت و آغاز جنگ میان فلسطین و صهیونیست‌ها گذشته است، گفت: صهیونیست‌ها در این مدت دست به جنایاتی زدند که نمونه نداشت، یکی از این جنایات حمله به بیمارستان و مراکز درمانی بود و همچنین یورش زمینی صهیونیست به بیمارستان شفا یک شکست اطلاعاتی برای صهیونیست‌ها و عمل غیرانسانی و بی‌آبرویی بزرگ برای صهیونیست‌ها بود.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: در حال حاضر به بنده خبر دادند دور جدید بمباران غزه توسط رژیم وحشی صهیونیستی در حال انجام است.

وی بیان کرد: این جنایت وحشیانه و کم‌ سابقه جامعه جهانی را بیدار کرده و شرایط جوری شده که اگر روزی ایران تنها حامی فلسطین و مردم غزه بود، اکنون جهان از خواب بیدار شده و ذات رژیم صهیونیستی را شناخته است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: این شناخت و بیداری مردم همه نتیجه سال‌ها آرمان‌خواهی ایران و ایرانیان است، زیرا دنیا علیه رژیم صهیونیستی همصدا شده و البته اگر صدایی خلاف این از سوی سیاستمداران بلند شود غیرانسانی است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ غزه ترسیم کننده مرزهای انسانیت است و هیچ انسان آزاده در برابر جنایات نباید ساکت باشد و نباید اجازه داد که برخی سیاستمداران جای شهید و جلاد را عوض کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه ملت‌های مختلف در خیابان‌ها حضور دارند که نمونه‌اش راهپیمایی در خیابان‌های اروپاست، یادآور شد: دولت‌ها و حکومت‌ها دور میز برای ایجاد موانع بازدارنده رژیم صهیونیستی دچار تردید و دودلی شدند که باید به آنها گفت دستاورد سکوت و انفعال در برابر نسل‌کسی بی‌آبرویی است.

وی با قدردانی از رئیس جمهور ایران و وزیر امورخارجه از منظر حمایت از مردم فلسطین در هر محافلی، گفت: این دو، از این کشور به آن کشور رفته و حتی در اجلاس ریاض از مردم مظلوم غزه دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از همسایگان و کشورهای مسلمان و مردم و مسئولان ترکیه و دولت آذربایجان هم تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فرزند و جایگاه و ارزش آن در اسلام، گفت: اولاد چه دختر و چه پسر نعمت‌های بزرگ الهی هستند، برخی‌ها حساسیت دارند چرا دختردار نمی‌شوند و برعکس، در حالیکه همه‌شان نعمت هستند.

امام جمعه تبریز گفت: ابراهیم(ع) به خاطر داشتن فرزند به خداوند متعال حمد و ستایش می‌کرد، این هم نشان از آن است که اگر خداوند فرزندی به شما داد، باید ستایش خداوند را به جا آورد.

وی بیان کرد: فرزند جایگاه مهمی دارد که حضرت ابراهیم(ع) در دوران پیری از خداوند درخواست اولاد می‌کند، یا حضرت زکریا(ع) که از پروردگار درخواست اولاد داشت.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) فرموده‌اند که سعادت مرد در آن است که در شهر خود کسب تجارت کند و معاشرت آن با افراد سالم باشد و همچنین اولاد خوبی را تربیت کند.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و یادآور شد: حضرت امام(ره) در دو جا فرمودند، حتما باید این حصر شکسته شود و در سوسنگرد حتی گفتند تا فردا حتما باید شکسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: همه همدل و هماهنگ بودیم که اینها را دور هم جمع کرد و منجر به شکست حصر سوسنگرد شد، البته نقش رهبر معظم انقلاب هم یک نقش برجسته بود.

وی خاطرنشان کرد: در سوسنگرد بچه‌های آذربایجان و سپاه عاشورا نقش به‌سزایی داشتند که نباید فراموش کرد.

امام جمعه تبریز، ولادت حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: عشق با زینب(س) در هر جا تجلی می‌یابد، حضرت زینب(س) یک کشتی نجات بود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حضرت زینب(س) اسوه ایثار و مقاومت است و به راستی چه روز مناسبی برای پرستاران نامگذاری شده، چرا که او حسین دوم با پوشش یک زن بود، او الگوی ماندگار ایثار و بصیرت زن مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ شهید سلامت در سطح کشور داریم که به روح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی یادآور شد: روایت است که هر کسی برای نیاز بیماری بکوشد، مانند روزی که از مادرش متولد شده از گناهانش می‌گذرند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ، شبانه این پرستاران هستند که تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با درخواست از وزیر بهداشت و درمان، برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و نمایندگان، یادآور شد: از جذب پرستاران کوتاهی نکنید، جذب از طریق نیروهای شرکتی انجام گیرد، حمایت از جذب، اختصاص شرایط ویژه برای پرستاران در دوران خاص را در اولویت قرار دهید.

وی به روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و پیشرفت روزافزون انکارناپذیر است، چرا که رشد همه جانبه بدون در نظر گرفتن مطالعه فراموش کردنی است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: کتاب و کتابخوانی از مقوله فرهنگی است که ترویج آن در جامعه بسیار مهم است.

وی در ادامه روز حکمت و فلسفه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: کنگره بین‌المللی بزرگ علامه طباطبایی فردا در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی به دیدار ستاد کنگره علامه طباطبایی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ایشان فرمودند در ستاد برگزاری کنگره علامه طباطبایی در راستای شناخت این مرد بزرگ باید کارهای زیادی کرد، زیرا چراغ نسل جوان برای آشنایی با منظومه فکری عالمان دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: این بیانات نشان می‌دهد تکلیف ما در خصوص معرفی این شخصیت بزرگ بسیار سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: سالروز درگذشت ستارخان این قهرمان آذربایجان است که باید نقطه عطفی برای همت بزرگ و معرفی این فقیه در کشورمان باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha