دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نجباء

حوزه/ حجت الاسلام حسینی راد گفت: اقدام به راه اندازی نرم افزار جامع شهدای روحانی نمودیم تا قدمی در راه معرّفی و شناخت شهدای روحانی استان یزد برداریم.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره با انتشار اولین نرم افزار اندروید حوزه علمیه استان یزد (نجباء) با محتوای اطلاعات شهدای روحانی و علمای استان، گفت: از سال ۱۳۹۵ به فکر افتادم که کاری انجام شود تا تمام اطلاعات علماء و شهداء به طور صحیح و مستند در یک فضایی ذخیره گردد و علاوه بر آن دیگران نیز از آن استفاده نمایند.

وی ادامه داد: پیگیری های لازم انجام شد و خاطرات والدین شهدا ضبط گردید و مقرر شد یک نرم افزار جامع از اطلاعات علماء و شهدای روحانی که دسترسی به آن ساده و روان باشد تولید شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد اظهار کرد: در سفر استانی حضرت آیت الله اعرافی به استان یزد این مساله را مطرح نمودم و ایشان هم استقبال کردند و کار صورت گرفت که اخیرا به دست ایشان رونمایی شد.

حجت الاسلام حسینی راد گفت: از قابلیت هایی که برای این نرم افزار جهت ارتقاء و اضافه در آینده مدنظر داریم این است که شهدا ی هر ماه در (نجباء) بر اساس تاریخ شهادت معرفی شوند و همچنین فعالسازی جستجوی شهید با مشخصات فردی، جستجو در عملیات ها و وصیت نامه ها و نیز اضافه شدن بخش خاطرات جنگ، شهدای شاخص و گنجه شهداء ( برنامه ها، یادواره ها و …) از قابلیت های این نرم افزار در آینده خواهد بود.

استاد حوزه علمیه یزد گفت: بی شک حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در صدر امور جامعه قرار دارد و دغدغه و توصیه های مکرر مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، لزوم بکارگیری امکانات فضای مجازی در زمینه تبیین اندیشه های والای شهدا را آشکارتر نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر آن شدیم که اقدام به راه اندازی نرم افزار جامع شهدای روحانی نموده تا قدمی در راه معرفی و شناخت شهدای روحانی برداریم.

حجت الاسلام حسینی راد در پایان گفت: امید است با استعانت از پروردگار و عنایات شهدای گرانقدر شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.

انتهای پیام

برای دانلود نرم افزار اندروید نجباء اینجا کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha