پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: حماسه ۱۳ آذر سال ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ شهرستان دیّر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر امروز در آیین گرامیداشت روز حماسی شهرستان دیّر و اختتامیه سومین جایزه ادبی خلیل شعر انقلاب، اظهار داشت: ۱۳ آذر نقطه عطفی در تاریخ شهرستان دیر است.

امام جمعه دیّر افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به‌ویژه جوانان این مرز و بوم عاشقانه و آگاهانه در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند و جمعی نیز به فیض عظیم شهادت و جمعی هم جانباز و جمعی آزاده سرافراز شدند و در این بین خانواده‌های شهدا هم در کنار شهدا نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه باید به حادثه و قیام ۱۳ آذر از بُعد دیگر نگریست، ادامه داد: خود ۱۳ آذر نمی‌توانست پشتوانه این قیام باشد، بلکه این سوم محرم است که پشتوانه این قیام بود.

وی عنوان کرد: سوم محرم و مناسبت عاشورای حسینی است که مردم را به صحنه فرا می‌خواند و به ایستادگی در برابر ظلم دعوت کرد.

امام جمعه دیّر ابراز کرد: عشق مردم این منطقه به سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و اهل‌بیت گرامی ایشان است که عاشقانه و آگاهانه به صحنه می‌آیند و با مشت‌های گره کرده و شعارهای کوبنده در مقابل مزدوران رژیم می‌ایستند که مورد هجمه واقع می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ماه محرم پاسگاه ژاندارمری مزاحمت‌ها و محدودیت‌هایی برای روحانیونی که روشنگری و افشاگری می‌کردند ایجاد می‌کرد و جلوی سخنرانی آنها را می‌گرفت و مردم به‌عنوان اعتراض به این محدودیت‌ها، به صحنه آمدند و در دفاع از مرجعیت به‌ویژه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و علیه رژیم ستمشاهی شعار دادند.

وی با تاکید براینکه باید خاستگاه این قیام مقدس ۱۳ آذر یا سوم محرم ۵۷ و بیداری و هوشیاری مردم را دریابیم، تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری این است که ما باید این روزها را زنده نگه داریم، چون نشانگر بیداری و هوشیاری مردم است و بصیرت و اقدام به موقع مهم است.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه حادثه ۱۳ آذر ۵۷ در شهرستان دیر منشأ تحولات بعدی شد، اظهار کرد: قرار بود دبیرخانه روز شهرستان دیر تشکیل شود و هرساله نخبگان شهرستان شناسایی و در این مراسم معرفی شوند که متأسفانه کوتاهی شد.

وی تأکید کرد: برای سال‌های آینده باید زمینه سازی شود، که از رهگذر این مجلس بزرگداشت با نیروهای جوان امروز و مبتکر و خلاق و نقش آفرینانمان بیشتر آشنا شویم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در ۱۳ آذر سال ۵۷ دو عزیز ما شهید احمد حیدری و شهیده سمنبر عالی پور جانشان را فدا کردند و جمعی هم به افتخار جانبازی نائل شدند.

وی درباره شخصیت خلیل عمرانی گفت: بعضی افراد مسئولیت گریز، برخی مسئولیت ستیز و عده‌ای نیز مسئولیت پذیر هستند که خلیل عمرانی جزو دسته سوم و نیرویی دغدغه‌مند و مسئولیت شناس بود و هم احساس مسئولیت می‌کرد و هم مسئولیت پذیر بود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: او هرجا احساس می‌کرد به وجودش نیاز است، چه در عرصه آموزش و پرورش، چه ادبیات و شعر و شاعری و چه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان حضور پیدا می‌کرد.

امام جمعه دیّر تأکید کرد: عمرانی فقط یک شاعر نبود بلکه یک معلم و مربی بود و شاگردانش را به گونه‌ای تربیت کرد که عاشق دین و اهل‌بیت باشند.

وی ابراز کرد: همه تربیت شدگان او فقط شاعر تربیت نشدند، بلکه شاعر انقلابی و متعهد و دغدغه‌مند مردم تربیت شدند و آن زنده یاد، منزل خود را پایگاه و حسینیه‌ای برای تربیت شاعران انقلابی کرده بود.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: خلیل عمرانی انقلابی بود و انقلابی ماند و تا آخرین لحظه هم در خط ولایت بود.

وی با تأکید بر لزوم نام‌گذاری مکانی در بندر دیر به نام این شاعر آئینی، یادآور شد: بزرگداشت این شخصیت‌ها برای الگو شدن برای نسل جوان و شاعران امروز و فردای ما لازم است و باید قدر داشته‌های خود را بدانیم.

امام جمعه دیّر همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: نمی‌شود انسان از کنار این جنایاتی که شاهد هستیم بگذرد، تا الان در جنایات چند روز اخیر بیش از هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند.

وی بیان کرد: این مدعیان حقوق بشر و کسانی که دیروز را به عنوان روز جهانی تجلیل و تکریم از معلولین نامگذاری می‌کنند، از آن طرف هم با جنایات خود لحظه به لحظه بر تعداد معلولان می‌افزایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha