یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1130168
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
خنداب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: از سنت های بی‌تردید خداوند در این جهان هستی موضوع مرگ است. مرگی که گریزناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست اخلاقی ویژه اولیای دانش آموزان مدرسه ابتدایی نیایش روستای گازران با حضور خانم سوسن گودرزی مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب، پیش از ظهر امروز در این مدرسه برگزار شد.

گودرزی در این جلسه تصریح کرد: از سنتهای بی‌تردید خداوند در این جهان هستی موضوع مرگ است. مرگی که گریزناپذیر است.

وی گفت : در برابر این واقعیت گریزناپذیر، یعنی مرگ دو حالت است. یکی حالت کسانی است که مرگ به سراغشان می‌آید اسم این مرگ را مرگ غیرانتخابی می‌گذاریم. این مرگ ممکن است خوب یا بد باشد و مرگ عادی است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب خاطر نشان ساخت : حالت دوم مرگ برای کسانی است که به استقبال مرگ می‌روند که مرگ انتخابی و نام آن شهادت است.

گودرزی در ادامه افزود: هشت فرق است بین مرگهای غیرانتخابی با مرگهای انتخابی که برخی از آنها عبارتند از تفاوت اول: در مرگهای غیرانتخابی، آن کسی که اجل به سراغش می‌آید،به او میت و مرده گفته می شود. اما خداوند راجع به آنهایی که مرگ انتخابی و شهادت دارند، می‌گوید به اینها مرده نگویید بلکه آنها زنده اند.

وی تفاوت دوم را اینگونه بیان کرد: صاحبان مرگ غیر انتخابی سؤال قبر دارند اما خوش به حال آنهایی که مرگ انتخابی دارند، اینان سوال قبر ندارند.

گودرزی در پایان افزود: ما باید چون مادران شهداء فرزندانی فاطمی تربیت کنیم تا نور چشم ما باشند شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک الگو به بچه هایمان معرفی کنیم تا در انتخاب راه های پر پیچ و خم زندگی دچار لغزش نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha