چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری،  در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: پیوند صنعت و دانشگاه زیربنای حل مشکلات است، زیرا کمبود مهارت در بخش صنعت، هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، ضمن اشاره‌ به اهمیت آموزش و تقویت مهارت‌های کاربردی، اظهار داشت: کلید حل مسائل کشور در اقتصاد، صنعت، اشتغال و حتی آسیب‌های اجتماعی، تغییر رویکرد دانشگاه‌ها در موضوع مهم مهارت‌های کاربردی است.

وی ابراز کرد: دانشگاه‌ها باید با بررسی دقیق و براساس نیاز جامعه، در مورد حذف یا ادامه رشته‌های دانشگاهی تصمیم‌ بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم و اثرگذار است، گفت: کار بسیار ارزشمندی که دانشگاه انجام داده، ایجاد ارتباط با صنعت است، این پیوند زیر بنای اصلاح مشکلات ما در جامعه است، زیرا کمبود مهارت در بخش صنعت هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، با ذکر این نکته که میانگین سطح استعدادهای ما در کشور بالا است و با بسیاری از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: گاهی با تصمیم‌گیری نادرست و بدون مطالعه، استعدادها تلف می‌شوند.

وی یادآور شد: باید با جدیت، مطالعه و کار کارشناسی‌شده، رویکردی را جهت افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری، در راستای حل مشکلات کشور در پیش گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha