چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
محلات

حوزه/ حجت الاسلام ربانی گفت: هر مادری باید در خانه یک جایگاه ویژه عبادت داشته باشد، چون تربیت آموزشی و عملی همیشه بهترین نتیجه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات امروز نشست اخلاقی با موضوع ماه رجب و با حضور حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهرستان محلات در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام ربانی اظهار داشت: ماه رجب، سراسر برکت و نور می‌باشد که تنها بندگان برگزیده خدا از فضیلت و برکت آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به روایاتی که در فضیلت ماه رجب آمده، خاطرنشان کرد: زمانی که ماه رجب فرا می‌رسد، فرشته‌ای از سر شب تا سحر ندا سر می‌دهد، هرکس در ماه رجب مرا بخواند به او عطا می‌کنم، ماه رجب را همچون ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم پس هرکس در این ماه به من متوسل شود به من متصل شده است.

امام جمعه شهرستان محلات در ادامه در بیان فضایل حضرت زهرا(س) تصریح کرد: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: روزی که همه برانگیخته می‌شوند و مردم گروه گروه به سوی بهشت و جهنم می‌روند، ای علی تو جلودار مومنین و دخترم فاطمه جلودار مومنات هستید.

وی اظهار کرد: اگرچه حضرت زهرا(س) فی نفسه کرامات و فضایل ذاتی را دارا بودند، اما تلاش ایشان برای عبادات و ارتباط با خدا ایشان را به چنین جایگاهی رسانده است.

حجت الاسلام ربانی، گفت: در کتاب بیت الاحزان و کتاب فاطمه زهرا، ۳ روایت متفاوت بیان شده که بر این عبارت تاکید دارد "قامت فی محرابها"، همین عبارت برای ما درس اخلاق و زندگی به همراه دارد.

وی اظهار کرد: هر مادری باید در خانه یک جایگاه ویژه عبادت داشته باشد، چون تربیت آموزشی و عملی همیشه بهترین نتیجه را به همراه دارد.

تربیت آموزشی و عملی بهترین نتیجه را به همراه دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha