شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام مسلمی

حوزه/ حجت الاسلام مسلمی گفت: ماه رجب از جمله ماه های بسیار پرفضیلت است، امتیاز خاصی دارد و عبادت و خودسازی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام محسن مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به فضیلت های ماه رجب، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) فرموده اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پایه آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می گردد.» و همچنین امام هفتم (ع) فرموده اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.

وی گفت: مرحوم شیخ عباس قمی رضوان الله علیه مفاتیح را با ماه رجب شروع کرده است در واقع در ذهن مبارک ایشان این بوده است که رجب و شعبان مقدمه ورود به رمضان است، یعنی این دو ماه را به عنوان مقدمه‌ی ورود به رمضان قرار داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی افزود: به قدری که دعا در ماه رجب از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نقل شده است در هیچ ماهی نیست، حتی در ماه مبارک رمضان و معلوم می شود که امام زمان عجل الله فرجه الشریف به دعاهای ماه رجب اهتمام ویژه دارند.

وی ادامه داد: در کنار فضائل مطرح شده، ولادت حضرات معصومین از جمله امام باقر، امام علی و امام جواد و بعثت نبی مکرم اسلام علیهم السلام و شهادت حضرت امام علی النقی، امام کاظم، حضرت زینب کبری علیهم السلام، ایام البیض و تغییر قبله مسلمین از مسجد الاقصی به مکه مکرمه و ... که در این ماه قرار داردند بر فضیلت این ماه افزوده به طوری که در روایات بر این ماه «شهرالله الأصمّ» نیز گفته شده است.

حجت الاسلام مسلمی خاطرنشان کرد: ماه رجب از جمله ماه های بسیار پرفضیلت است، امتیاز خاصی دارد و عبادت و خودسازی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و اعمال مختلفی نیز دارد که از جمله آن ها روزه گرفتن، دعای معروف و پر فضیلت ماه "یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ" است که همه عالمان جمع آوری کننده روایات ادعیه ، آن را آورده اند و بعد از نمازهای واجب خوانده می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی افزود: بی شک دعا در دل انسان نور امید می تاباند، انسانی که اهل دعا و متّکی به خداوند است علی رغم مشکلات زیاد؛ فقر مالی و ... اگر به درگاه خداوند روی آورد و به او امید ورزد و با او راز و نیاز کند، نور امید در دلش زنده می شود و به زندگی امیدوار می گردد و گویی حیات دوباره ای می یابد و امام معصوم که این دعا را جمع آوری و بیان کرده است حکیمانه و هوشمندانه جایگاه بنده و رب الارباب را توصیف کرده است. و به ما یاد می دهد چگونه با خدای خودمان به عنوان بنده گناهکار سخن بگوییم.

وی در ادامه تصریح کرد: رجب، عید اولیاء الهی، بهار راز و نیاز و عبادت، موسم خضوع و خشوع به درگاه الهی، موعد حضور و خواستن، و زمان قرار صالحان با معشوقشان حق تعالی است. پیامبر گرامی و جانشینان به حق حضرتش سه ماه رجب، شعبان و رمضان را فراوان پاس می داشتند و این سه ماه را به روزه می گذراندند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی بیان داشت: باید از فرصت ایام متبرک ماه رجب برای توجه به خدای متعال، بالا بردن معنویت و تقویت بنیه های اخلاقی و ایمانی مان استفاده و این ماه را فرصتی برای خودسازی و تأمین ذخیره و نیروی لازم برای حرکت در زندگی بدانیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha