سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
اعتکاف دانش آموزی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بزرگ‌ترین مراسم اعتکاف دانش آموزی در استان اصفهان با مشارکت و همکاری مبلغین طرح امین مدارس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد: از چندین ماه قبل، برنامه ریزی ها جهت برگزاری بزرگترین مراسم اعتکاف دانش آموزی در استان اصفهان انجام گرفت.

وی با بیان این که این مراسم به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و طلاب طرح امین مدارس استان در ایام‌البیض رجب (اعتکاف) برگزار خواهد شد گفت: امروزه اهمیت توجه به مسائل معنوی در بین نوجوانان و جوانان بیش از پیش محسوس است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند شاهد رویش های نو در نسل جدید هستیم و حضور هزاران نفر از نوجوانان در مساجد مختلف نشان دهنده رویش های انقلاب است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: امسال در مراسم اعتکاف، حدود ۱۳ هزار دانش آموز با حضور طلاب و مربیان شرکت می کنند که شامل ۶ هزار دانش آموز پسر و ۷ هزار دانش آموز دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم می شود و در ۶۰ مسجد این مراسم برگزار خواهد شد.

بزرگترین اعتکاف دانش آموزی در اصفهان برگزار می‌شود

در ادامه این گفت وگو؛ دبیر اجرایی ستاد اعتکاف مدارس امین در اصفهان درباره مراسم عبادی اعتکاف سال ۱۴۰۲ توضیح داد و گفت: مدارس امین یک شبکه تبلیغی است که در راستای پیاده سازی و اجرای سند تحول بنیادین و همکاری با آموزش و پرورش، مربیان خواهر و برادر متخصص حوزوی به نظام تعلیم و تربیت کشور پیوسته اند. امین استان ۸ سال تجربه برگزاری اعتکاف ویژه نوجوانان را در پرونده خود دارد و ۱۳ سال سابقه فعالیت فرهنگی ـ تربیتی در حوزه دانش آموزی برای او ثبت شده است.

حجت الاسلام حسین کاظمی اظهار داشت: مراسم اعتکاف یکی از ویژه برنامه هایی است که در جهت رشد معنوی و نهادینه شدن و تعمیق باورها و رفتارهای اساسی دینی در مدارس امین دنبال می‌کنیم. این مراسم از نظر کمی و کیفی دارای ارزش بالایی است چرا که خاص دانش آموزان است و تمایز آن با مراسم های عمومی حضور و هم زیستی مربیان و متربیان و برنامه های ویژه و خاص نوجوانان می باشد.

وی افزود: تشکل ستاد اعتکاف حوزه هر ساله فعالیت این مراسم را ارزیابی می‌کند و پرسشنامه‌های علمی و دینی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد.

دبیر اجرایی ستاد اعتکاف مدارس امین در اصفهان ادامه داد: در سال‌ گذشته سال ۱۴۰۱ پذیرای حدود ۱۱ هزار دانش آموز معتکف در مراسم اعتکاف امین استان با عنوان بچه های آسمان بودیم و در سال جاری حدود ۲۰۰۰ دانش آموز به ظرفیت ما اضافه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha