شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام هاشمی

حوزه / حجت‌الاسلام هاشمی گفت: آشنایی با فرهنگ غنی مهدویت از همان دوران نوجوانی و جوانی باید در جامعه گسترش یابد تا آمادگی لازم در جهت اطاعت پذیری و جامعه منتظر حاصل شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی کارشناس مذهبی امروز در نشست با موضوع گفتمان مهدویت در دبیرستان شبانه روزی حضرت خدیجه گوهران بشاگرد برگزار شد، اظهار کرد: رجب یکی از ماه های است که پیوند انسان با خدا محکم تر می شود و انسان می تواند به درجات بالاتر معنوی برسد.

وی افزود: این پیوند می تواند در رابطه با امام زمان (عج) هم باشد و دانستن معارف اهل بیت علیهم السلام بویژه ولیعصر در بین دانش آموزان نیز تحقق یابد.

کارشناس مذهبی نشست مهدویت به برگزاری این گونه گفتمان ها با موضوع مهدویت اشاره کرد و ادامه داد: در نوجوانی و جوانی اگر با شخصیت امام زمان (عج) آشنا باشیم به برخی از شبهات کمتر دچار می شویم.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: پیرامون زندگی امام عصر (عج) شبهاتی نظیر چرا آن حضرت غیبت کرد و علت غیبت چیست؟ برای دانش آموزان وجود دارد که می طلبد که با سعه صدر به این پرسش ها پاسخ داد.

وی با اشاره به نشانه های ظهور بقیه الله پرداخت و گفت : نشانه های حتمی و غیر حتمی را برای ظهور آن حضرت از روایات متعدد بیان کردند که باید دانست و به آنها اهتمام ورزید.

سخنران گفتمان مهدویت خاطرنشان کرد : آشنایی با فرهنگ غنی مهدویت از همان دوران نوجوانی و جوانی باید در جامعه گسترش یابد تا آمادگی لازم در جهت اطاعت پذیری و جامعه منتظر حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha