شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: ۲۲ بهمن تجلی حضور مردم ، وفاداری به نظام و نماد دشمن ستیزی ملت بزرگ ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه شهر کنگان در خطبه های این هفته کنگان با تبریک ۴۵ بهار شکوهمند انقلاب اسلامی و دعوت مردم به حضور پرشور در یوم الله ۲۲ بهمن با استناد به آیات وحی اظهار داشت: حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دستور قرآنی است و ملت بزرگ ایران با مدد از آیات قرآن ۲۲ بهمن تماشایی را خلق خواهند کرد.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سقوط رژیم شاهنشاهی و سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب است افزود: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب پرشکوه ملت ایران بزرگترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است و انقلاب اسلامی به هیچ بهانه ای از ارزشهایش فاصله نمی گیرد.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر ابراز داشت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام کارآمد دینی است و دولتها باید خدمات دولت خود و دولتهای گذشته را که در حقیقت خدمات نظام است به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام محمودی با بازخوانی ضرورت عمران و آبادانی و رفاه در حکومت علوی و دینی و ضرورت توجه جدی و اهتمام کارگزاران نظام به رفع مشکلات و ایجاد بستر برای رفاه مردم عنوان داشت: از افتخارات نظام دینی اینست به رغم همه فشارها، تحریم ها و جنگ و غائله ها و فتنه ها، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از امور در زمره ۱۰ کشور اول دنیاست.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: حکومت دینی همانگونه که نسبت به مسائل دینی و معنوی بایستی حساس باشد و به فکر دین مردم باشد، باید به مسائل رفاهی و مادی مردم نیز باشد.

امام جمعه کنگان اظهار داشت: از مقامات اجرایی و نماینده عالی دولت در استان می خواهم سیاست های تجارت دریا محور را تسریع، و در امر مجوز صید و صیادی و کالای ملوانی تسهیل دهنده امور مردم باشند.

حجت الاسلام محمودی به طرح مسئله کاهش ۴ هزار متر مکعبی آب در شهرستان در خطبه هفته گذشته اشاره و افزود: با پیگیری فرماندار کنگان و مذاکره وی با مدیرعامل آب استان قرار شد این مشکل حل شود که جای تشکر دارد.

امام جمعه کنگان با تبریک عید سعید مبعث و با عنوان اینکه به فرموده نبی مکرم اسلام مراعات تقوا و حسن خلق سبب ورود امت به بهشت می شود به بیان برخی پیام ها و آموزه های بعثت اشاره و عنوان کرد: رشد اخلاق در جامعه بعنوان مهمترین پیام بعثت، مظهر رحمت و مهربانی بودن برای امت، گسترش علم و دانش، معنویت و عبودیت و بندگی خدا، آزادی از وابستگی ها، جهاد، علم، ایمان و تقوا، توجه به عموم مردم، پرهیز از عوام فریبی، تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت، هدایای معنوی، توجه به امانتداری، علاقه به زیبایی ها و احترام به نسل جوان از مهمترین آموزه های بعثت بود.

امام جمعه کنگان با تبریک اعیاد شعبانیه و لزوم تاسی به سیره نبوی در این ماه با عظمت و تبریک موالید شعبان المعظم بویژه امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز و تجلیل از مقام جانبازان و امام زین العابدین علیه اسلام و روز صحیفه سجادیه، به جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقام پاسدار اشاره و گفت: سپاه محبوب امامین انقلاب و مردم است و در همه عرصه ها خوش درخشیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha