دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین فقیهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: توصیه‌ حضور در انتخابات علاوه بر جنبه سیاسی و حکومتی، جنبه معنوی و اخلاقی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد فقیهی ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات عنوان کرد: گاهی تصور می‌کنیم که عبادت و بندگی خدا فقط نماز، قرآن و... است اما غافل هستیم که سرنوشت مردم یا حتی گاهی سرنوشت دنیا به مشارکت ما در انتخابات و انتخاب ما بستگی دارد.

وی بیان کرد: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب فقط اشخاص سیاسی نیستند بلکه بزرگترین عارف و عابد هستند و توصیه آن‌ها به مشارکت در انتخابات فقط سیاسی نیست و در بعد عبادی این توصیه‌ها را می کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه این توصیه‌ها علاوه بر جنبه سیاسی و حکومتی، جنبه معنوی و اخلاقی دارد، اظهار کرد: نمی‌توان چشم به روی مصالح جمع زیادی از مردم بست.

وی اضافه کرد: کسانی که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت می‌کنند اعم از اینکه رای بیاورند یا نیاورند، اگر ذره‌ای غیر از خدمت به خدا، دین و مومنین در قلب شان باشد در دنیا و آخرت حسرت آن را می‌خورند.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه و حق است، تصریح کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم حق خودمان را از بین بردیم.

وی یادآور شد: حضور در انتخابات وظیفه است و اگر در آینده بگویند که مشارکت نکردن شما باعث رای آوردن یا نیاورد فلان نماینده شد، چه جوابی برای آن داریم؟

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در رای دادن نیز باید دقت و مشورت کنیم، گفت: امیدوارم خداوند ما را نسبت به مصالح شخصی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و... آگاه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha