یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی با تأکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات تجلی اراده ملی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل،در همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات تجلی اراده ملی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه خطابه در ایام انتخابات سنگین‌ترین و حساس‌ترین تریبون برای وعاظ است، افزود: خطبا باید با در نظر گرفتن شأن و جایگاه مردم، به ارائه مطالب بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که با شعار نه شرقی، نه غربی، استقلال و اقتدار خود را بدون وابستگی به بیگانگان حفظ کرده و همواره در عرصه بین‌الملل عزتمندانه فعالیت کرده است.

انسجام ملی، سلاح قدرتمند کشور

حجت الاسلام والمسلمین عاملی انسجام ملی را سلاح قدرتمند برای کشور برشمرد و گفت: هر ملتی که انسجام ملی را نادیده بگیرد، شکست خواهد خورد. نمونه بارز آن بی‌کفایتی و عدم مردم‌سالاری در دوران رژیم پهلوی بود که با عدم انسجام ملی، ۲۲۰هزار شهید در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم شد.

وی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: اعضای این مجلس به عنوان منتخب مردم، وظیفه خطیر تعیین رهبر را بر عهده دارند.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس سالم نیازمند نمایندگان سالم و تراز اول کشوری و حتی بین‌المللی است چرا که مجلس پایه و اساس قانونگذاری در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والای عشایر در کشور اشاره کرد و گفت: عشایر فخر و شرافت کشور هستند و شهرستان پارس‌آباد با برخورداری از این ظرفیت عظیم اقتصادی و تولید، سرمایه بزرگی برای استان و کشور به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پایان بر ضرورت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات یازدهم اسفندماه تأکید کرد و افزود: همگان با عمل به فرمان رهبری به عنوان یک تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کرده و دشمنان را در اجرای طرح‌ها و نقشه‌های شوم مأیوس می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha