شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
رئیس دفتر رئیس جمهور

حوزه/ رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امسال از نظارت‌های مردمی بهره حداکثری گرفته شده است و از طریق سامانه «مردم ناظر» مردم هم به صحنه آمدند که از اقدامات شایسته و مورد تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم که از مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی که امروز بر اساس گزارشاتی که تا این ساعت از مبادی مختلف به دست ما رسیده است تشکر کنم که این حضور آنها پرشور و آگاهانه بود.

وی افزود: برابر گزارشاتی که از بخش اجرا و نظارت داریم، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در حوزه اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در حوزه نظارت عهده‌دار امر انتخابات هستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: تمام تلاش و همت بخش نظارت این است که در کنار خادمین و مجریان امینی که برگزار کننده انتخابات هستند، به عنوان ضریب اطمینان مضاعف، سلامت امر انتخابات و امانت‌داری رأی مردم را با تلاش‌های خود پاس بدارند.

اسماعیلی افزود: این جمعیت و خیل عظیم ناظران این اطمینان را به مردم می‌دهد که آرای آنها به عنوان امانت‌های شرعی، قانونی و الهی پاس داشته می‌شود و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی از شیوه برگزاری انتخابات است.

وی درباره فعالیت سامانه مردم ناظر در انتخابات امروز، ابزار کرد: برابر گزارشاتی که اعلام شده، امسال از نظارت‌های مردمی بهره حداکثری گرفته شده و از طریق سامانه «مردم ناظر» مردم هم به صحنه آمدند که از اقدامات شایسته و مورد تقدیر است.

وی تأکید کرد: اطمینان داریم که در ادامه کار و ساعات باقی مانده هم حضور بیشتر مردم و هم تلاش و همت مضاعف مجریان و ناظران انتخابات را شاهد خواهیم بود.

تخلف انتخاباتی صورت نگرفته است

همچنین حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب کشوری پویا، تعیین کننده و موثر در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه امروز هر نوع تحولی در ایران هم مورد توجه خیرخواهان و هم بدخواهان است، تأکید کرد: در این ۴۵ سال ملت ایران در همه صحنه‌ها بدخواهان را مأیوس و خیرخواهان خود را امیدوار کرده‌اند، امروز که ۱۱ اسفند و روز سرنوشت ساز است، خیرخواهان این ملت را خرسند کنیم و بدخواهان هم مایوس شوند که ملت ایران به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت از روند انتخابات و دریافت گزارش تخلف، گفت: ما از چندماه گذشته ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را در تهران و استان‌ها تشکیل دادیم که البته گزارشاتی واصل شده و ما هم پیوسته با دید پیشگیرانه برخورد کردیم.

حجت الاسلام موحدی آزاد ابراز کرد: البته تا به امروز تخلف خاصی پیش نیامده و فقط موارد معدودی منجر به تشکیل پرونده شده که به موقع رسیدگی می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha