چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
محمد مهدی ایمانی پور

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: قرآن امروز پاسخگوی تمام نیازهای کوچک و بزرگ مسائل و چالش‌های جهان است، امروز مسئله خانواده در جهان یک مسئله جدی است و قرآن آموزه‌هایی در این‌باره دارد اما ما قرآن را رها کردیم و به دنبال آموزه‌های فرعی می‌رویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست قرآنی که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی که دوم فروردین ماه در هتل لاله برگزار شد، اظهار کرد:از منظر قرآن کریم فضیلت اصلی ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. قرآن کریم علاوه بر اینکه بر تمام مردم نازل شده، برای پاسخ به تمام نیازهای بشر نیز نازل شده است.

وی افزود: قرآن امروز پاسخگوی تمام نیازهای کوچک و بزرگ مسائل و چالش‌های جهان است، امروز مسئله خانواده در جهان یک مسئله جدی است و قرآن آموزه‌هایی در این‌باره دارد اما ما قرآن را رها کردیم و به دنبال آموزه‌های فرعی می‌رویم. روایت‌هایی از بزرگان است که می‌گویند ما در کتاب‌های مختلف تفحص کردیم و عمری را پای کتاب‌های متفرقه گذاشتیم و سپس پشیمان شدیم، چرا که دیر متوجه عمق مفاهیم قرآنی شدیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: قرآن باعث وحدت جهان اسلام است و امت اسلامی و پایه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است. امروز قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است. اگر قرآن قدرت تاثیر اجتماعی را نداشت به او هجمه و حمله نمی‌شد. امیدوارم با تمسک به قرآن بتوانیم ادای دینی به قرآن کریم داشته باشیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha