شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: ظرفیت تکاب عظیم است و می‌توان با تأسیس  شهرک سنگ، حمایت از فرش بافی، زنبورداری، طلاسازی، دامداری و صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی و دامی مردم شهرستان تکاب را در جهش تولید صاحب نقش و سهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای بقیة الله شهرستان تکاب برگزار شد، اظهار داشت: از منظر اهل بیت(ع) ملاک مسلمانی کثرت نماز و روزه نیست، بلکه آن چیزی که مسلمانی را نشان می‌دهد راستگویی و امانت داری است و قرآن کریم نیز امانت و وفای به عهد را از نشانه‌های ایمان بیان می‌کند.

وی احسان و اکرام را یکی از مصادیق تقوا عنوان کرد و ادامه داد: در این روزهای ماه رمضان و ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) که روز اکرام و تکریم خیرین نامگذاری شده، چه زیباست با الگو گیری از رسول الله (ص) و امامان(ع) دست محرومین و ایتام و فقرا را بگیریم.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: از حمایت‌های خیّرین در شهرستان قدردانی می‌کنم که یا مستقیم یا به واسطه کمیته امداد و بهزیستی و مراکز نیکوکاری در میدان حضور دارند و دست بی بضاعت‌ها و قشر ضعیف این شهرستان را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تقارن بهار معنویت و قرآن با بهار طبیعت نوید بخش رحمت فزون‌تر الهی است، گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، به بیان دیگر اقتصاد مساله اول کشور است و نقطه ضعف کشور هم، همین مسئله است و دلیل این که این شعار را رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب کردند این است که هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد.

وی یادآور شد: یکی از مسائل مهم ما باید این باشد که استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور کنیم.

حجت الاسلام کوهی افزود: ریشه مشکلاتی که منجر به سوء‌استفاده، توطئه و تحریم‌های ظالمانه دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده، ناشی از وابستگی ما به نفت و عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی و دولتی کردن اقتصاد است، پس مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما تصدّی‌گری دولتی است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: حضور مردم در همه‌ مسائل، حل‌کننده‌ مشکلات است و هیچ جایگزین دیگری ندارد، اگر از توانایی ملّت در قضیه اقتصاد استفاده شود، وضع معیشت مردم و تورم حتماً بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کجا مردم وارد صحنه شدند ما پیروز شدیم، گفت: در مسائل اقتصادی هم همین جور است، اگر مردم وارد بشوند، ما پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام کوهی اظهار کرد: از مهم‌ترین ظرفیت‌های تکاب در مسئله تولید، تولید عسل می‌باشد که این شهرستان را به یکی از قطب‌های تولید عسل تبدیل کرده، اما زنبورداران مشکلاتی دارند، باید محیط زیست مناسب را برای حفاظت زنبورعسل فراهم کرد و برای کاهش تلفات ناشی از سمپاشی باغات و مزارع تدبیری موثر و اساسی با کمک تمام متولیان امر اتخاذ شود.

وی ادامه داد: رمز موفقیت در بسیاری از کالاها در بسته‌بندی آنها می‌باشد، یکی از مسایل مهم بازار عسل نیز این است که زنبورداران بتوانند عسل را به صورت بسته بندی شده بفروشند نه فله‌ای.

امام جمعه تکاب، فرش بافی و معادن طلا را از دیگر ظرفیت‌های تکاب عنوان کرد و یادآور شد: فرش یکی از ظرفیت‌های تولیدی در شهرستان تکاب است که متاسفانه نه تبلیغاتی برای آن داریم نه بازاریابی خوبی از سوی شهرستان صورت گرفته و در طلاسازی و جواهرات نیز همین مشکل را داریم، البته بنیاد برکت و علوی، کمیته امداد و اداره کار و صنعت ومعدن در این چند سال اخیر ده‌ها میلیارد تومان در بحث اشتغال و تولید وام پرداخت کرده‌اند ولی باز در بحث اشتغال مشکل داریم.

وی اظهار کرد: از دلائلی که با وجود وام‌های میلیاردی مشکل را حل نکرده، این است که در تولید و کارآفرینی آموزش‌های لازم ارائه نشده است، اگر می‌خواهیم در جهش تولید مردم مشارکت داشته باشند باید کارآفرینی و تخصص‌ها را به مردم آموزش بدهیم، اگر قبل از حمایت مالی طرف آموزش نبیند، پول به هدر می‌رود.

حجت الاسلام کوهی اضافه کرد: ای کاش به جای اینکه این همه وام خرد داده شود که نتوانست تولید مطلوبی در تکاب به وجود بیاورد، این وام‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت و با نظارت جدی و دقیق یک تولیدی و کارخانه بزرگ احداث می‌شد و ۱۰۰۰ نفر را مشغول به کار می‌کرد.

وی گفت: با همه این مسائل، ظرفیت تکاب عظیم است و می‌توان با تأسیس شهرک سنگ، حمایت از فرش بافی، زنبورداری، طلاسازی، دامداری و صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی و دامی مردم شهرستان تکاب را در جهش تولید صاحب نقش و سهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha