شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در مقابل چشم همه حدود ۶ ماه است در غزه مردم را قتل عام می‌کنند، تنها کشوری که از غزه حمایت می‌کند جمهوری اسلامی است و بقیه کشورها و گروه‌ها هم که پای کار حمایت هستند با پشتیبانی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ۱۹ رمضان که سالروز ضربت خوردن امام علی (ع) است به روز نهج البلاغه نام گذاری شده و این کتاب انسانیت و هدایت است و بیش از ۱۰۰۰ سال است که نوشته شده و متاسفانه ما با آن آشنایی کافی نداریم و برخی غیر مسلمان‌ها ارزش این کتاب را بیشتر از ما می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه در استان ما این کتاب غریب است، ادامه داد: روز نهج البلاغه برای این است که ما به این کتاب ارزش بدهیم و بهتر است روزی چند دقیقه با این کتاب مانوس باشیم و آن را مطالعه کنیم و به فرزندان و به دیگران این کتاب را هدیه دهیم و برای نگاه درست به اسلام نیز باید به نهج البلاغه اهمیت بدهیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و لذا مسئولین باید پای کار بیایند و موانع حضور مردم در صحنه را از میان بردارند و بانک‌ها و موسسات مالی نیز لازم است پای کار بیایند و البته مردم هم بجای این که در بانک‌ها پول‌های خود را بگذارند به عرصه اقتصاد و تولید بیاورند و با خرید محصولات ایرانی به اقتصاد کمک کنند.

وی گفت: مسئولین قضایی با تولیدی‌هایی که با مسئله قضایی درگیر می‌شوند همکاری کنند و اجازه تعطیل شدن ندهند، مناطق آزاد نیز باید در استان ما در مسیر تولید قرار گیرند تا این جهش اتفاق بیفتد، به نظر می‌رسد منطقه آزاد تجاری ماکو آن گونه که باید پای کار نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۲ فرودین یکی از بزرگترین اعیاد انقلابی ماست و امام امت بعد از ۵۰ روز نظام را به رأی گذاشت، کشورهایی که داعی دموکراس دارند چنین کاری نکردند، اصل نظام و قانون اساسی کشور به رأی گذاشته شد و چنین چیزی در دنیا بی نظیر است.

وی اضافه کرد: مشکلات زیادی داریم و این البته طبیعی است، چرا که یک کشوری روی پای خود ایستاد و ادعای استقلال کرد و با غرب و شرق به نزاع برخواست و آن‌ها هم از حملات خود از جمله تحریم و جنگ علیه انقلاب اسلامی کوتاهی نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان کرد: در مقابل چشم همه حدود ۶ ماه است در غزه مردم را قتل عام می‌کنند، تنها کشوری که از غزه حمایت می‌کند جمهوری اسلامی است و بقیه کشورها و گروه‌ها هم که پای کار حمایت هستند با پشتیبانی ایران است اما تمام دنیا که امروز از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، توان مقابله با یک گروه شبهه نظامی در غزه را ندارند و فقط زن و بچه را قتل عام می‌کنند.

وی یادآور شد: روز قدس هفته آینده است و این روز قدس با روزهای دیگر فرق دارد و اگر کسی در این روز برای حمایت از فلسطین پای کار نیاید خداوند او را ذلیل خواهد کرد و خواهید دید که خدای متعال چگونه کشورهای مسلمان حامی رژیم صهیونیستی را ذلیل خواهد کرد و البته خداوند صبر بیشتری دارد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: ۱۳ فروردین روز طبیعت است و شرعا هم شادی و تفریح اشکالی ندارد، اما امسال که مصادف با شهادت امام علی (ع) است باید حرمت‌ها حفظ شود، گاهی این‌ها امتحان الهی است، لذا هم حرمت ماه رمضان و هم شهادت امام علی (ع) حفظ شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha