شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: در روز طبیعت امسال دو موضوع وجود دارد که همه باید رعایت کنند تا سبب اساعه ادب به دیگران و هتک‌حرمت‌ها نشود و باید در روز شهادت امام علی(ع) که مصادف با روز طبیعت است به خاطر این شخصیت بزرگوار جهان اسلام و پدر امام حسن(ع) و حسین(ع) و همسر حضرت فاطمه زهرا(س) که زحمات فراوانی برای اسلام کشیده و کرامت خاصی در بین تمامی مسلمانان جهان دارد، حرمت این روز را نگه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این روزها، ایامی هستند که جایگاه معنوی فراوانی در نزد خداوند متعال داشته و شب‌های قدر و نزول قرآن در این ایام واقع شده و شب‌زنده‌داری در آن اجر و ثواب بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: در این ایام باید در مساجد و تکایا جلوس کرده و از فیوضات ماه مبارک رمضان استفاده کرد و ضمن تقویت معنویات، شیطان را از خود دور کرد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با تبریک روز جمهوری اسلامی در روز ۱۲ فروردین، خاطرنشان کرد: مردم در این روز قانون و حکومتی را انتخاب کردند که توأم با جمهوریت و اسلامیت بود و به جمهوری اسلامی رأی دادند.

وی با اشاره به روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر برخی مراسمات توسط هم‌استانی‌ها برگزار شده که سبب مکدر شدن قلوب سایر مومنان شده و این در حالی است که اهل‌سنت احترام بسیاری به رمضان و مقدسات دینی قائل بوده و با توجه به اینکه دستهایی در پشت پرده بود، شاهد برگزاری مراسماتی به دور از ادب در استان بودیم، بنابراین این شادی‌ها نباید سبب مکدر شدن قلوب مومنان باشد.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: در روز طبیعت امسال دو موضوع وجود دارد که همه باید رعایت کنند تا سبب اساعه ادب به دیگران و هتک‌حرمت‌ها نشود و باید در روز شهادت امام علی(ع) که مصادف با روز طبیعت است به خاطر این شخصیت بزرگوار جهان اسلام و پدر امام حسن(ع) و حسین(ع) و همسر حضرت فاطمه زهرا(س) که زحمات فراوانی برای اسلام کشیده و کرامت خاصی در بین تمامی مسلمانان جهان دارد، حرمت این روز را نگه داشت.

وی تأکید کرد: علاوه بر آن باید در روز طبیعت از برگزاری جشن و رقص‌هایی که سبب اساعه ادب به مقدسات می‌شود جلوگیری و حرمت و شأن ایام شب‌های قدر را حفظ کرد و در این روز مسلمانان با اتحاد، همدلی و انسجام پیش رفته و پایبند مقدسات خود باشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه به روز قدس نیز اشاره کرد و گفت: روز قدس امسال با سالیان گذشته متفاوت است، چون رژیم صهیونیستی دست به جنایات وحشیانه و تجاوز به نوامیس مسلمانان و کشتار انسان‌های بیگناه زده که وجدان بشریت را لرزانده، پس همه باید در روز جمعه به میدان آمده و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کنیم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید رژیم صهیونیستی از روی استیصال این جنایات فجیع را انجام داده و این در حالی است که در تورات و قرآن به برچیده شدن جرثومه فساد اشاره شده و خداوند متعال آنها را ریشه‌کن می‌کند.

ماموستا کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم در روز قدس باید برای همدردی با مردم فلسطین به میدان بیایند و با توجه به اینکه هیچ محکومیتی از سوی سازمان‌های بین المللی انجام نشده است، ملت‌های مسلمان باید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha