یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
یوسف خدادادی

حوزه/ معاون رییس‌کل دادگستری استان اردبیل از آزادی ۳۴۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیرین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر دیگر از این زندانیان در انتظار کمک‌های خیرین برای آزادی از زندان هستند.

یوسف خدادادی در جشن گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی اردبیل که امروز برگزار شد، گفت: نمایندگی ستاد مردمی دیه استان از سال ۱۳۸۱ تاکنون به آزادی بیش از پنج هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مجموع بدهی یا محکومیت افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین حدود ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از سه هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم با مراجعه خود مردم و خیران به زندان‌ها در این مدت آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

خدادادی با اشاره به آزادی ۳۴۷ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که سال گذشته ۲۴۲ نفر آنها از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی یا محکومیت سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بودند که با حمایت‌های نمایندگی ستاد دیه اردبیل از محل کمک‌های نقدی خیران آزاد شدند.

وی همچنین گفت: ۱۰۵ نفر از زندانیان با مجموع بدهی یا محکومیت یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بدون هیچ پرداختی و با کمک‌های مشاوران و مددکاران از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

معاون رییس‌کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم استمرار این حرکت فرهنگی خداپسندانه اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که انجام شده است، ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی همچنان در زندان‌های استان اردبیل به سر می‌برند؛ حتی ماندن یک نفر در زندان هم تبعات فردی و اجتماعی دارد که در این راستا تلاش‌ها تا آزادی کامل همه محکومان باید ادامه داشته باشد.

در ادامه این جشن از تعدادی از خیرانی که در یک سال گذشته با اهدای کمک‌های مالی به فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند محکوم غیرعمد و مالی در استان اردبیل کمک‌کرده بودند، با اهدای لوحی تجلیل شدند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha