شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: سکوت در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی به خصوص از سوی مسئولان به هیچ وجه پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) که در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر مجاهدان عرصه عفاف و حجاب، اظهار داشت: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

وی با تأکید بر این که اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در پرتو تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت با بیان این که کشف حجاب دهن‌کجی به دین و ارزش های دینی است، گفت: کسی‌ که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که مسئولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند، اظهار داشت: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

وی یادآور شد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در خاتمه بر لزوم اهتمام نسبت به انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha