یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام جوشقانیان

یادواره شهدای گردان 102 حضرت فاطمه معصومه‌(س)، با حضور جمعی از روحانیون و طلاب بسیجی، در تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق‌(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام جوشقانیان، عضو هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در این مراسم با اشاره به تلاش های روحانیت در صیانت از انقلاب و نظام، گفت: روحانیت حدود 4500 شهید را تقدیم انقلاب کرده است و این آمار نسبت به دیگر اقشار جامعه، قابل توجه است و باید به آن افتخار کنیم.

وی به موقعیت حساس کنونی انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: باید بدانیم در نقطه حساس تاریخی قرار داریم و دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی انقلاب، صف‌آرایی کرده اند.

عضو هیئت امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به این که باید به غیرت مردمان و جوانان عاشورایی این مرز و بوم ببالیم، ادامه داد: صلابت و اقتدار انقلاب و نظام را مدیون و ثمره خون‌های جوانانی است که مردانه مقاومت کردند و اگر امروز دشمن در سوریه و لبنان به نتیجه نمی‌رسد و شکست خفت‌باری را متحمل می‌شود، به خاطر ثمره همان خون‌هاست.

حجت الاسلام جوشقانیان یادآور شد: باید تحلیل درستی از آموز‌ها و کلید واژه‌ها و مبانی امام خمینی‌(ره) داشته باشیم؛ زیرا درک صحیح  از این مبانی ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

وی، به رسالت روحانیت در تحلیل مبانی امام‌(ره) و تبیین اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت همان‌طوری‌که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و روحیه استکبارستیزی رادر بین جوانان نهادینه کرد، در حال حاضر هم باید گره‌گشای فرهنگی جامعه باشند.

عضو هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا در ادامه با اشاره به رابطه مردم و امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: رابطه امام و ماموم، رابطه حاکم و محکوم و رییس و مرئوس نیست و در آن عشق، محبت و دلباختگی وجود دارد و این رابطه همیشگی و مستحکم است.

وی با تاکید بر این که باید پشت سر ولی‌فقیه‌ حرکت کنیم، یادآور شد: تبعیت و اطاعت محض از مقام معظم رهبری باعث می شود که دشمنان نتوانند به موفقیتی دست یابند.

حجت الاسلام جوشقانیان سه رکن خداباوری، ولایت‌محوری و روح استکبارستیزی را از مهمترین عوامل حفظ انقلاب دانسته و تصریح کرد: طلاب و روحانیون رسالت سنگینی نسبت به انقلاب دارند باید با رصد حرکات دشمنان، بصیرت جامعه را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha