جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بانوان

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه خواهران در 355 واحد آموزشی مقطع کارشناسی و در 50 واحد آموزشی مقطع کارشناسی ارشد، به جذب طلاب خواهر اقدام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمدی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 94-93، با تبریک ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، به برنامه ریزی و هدف گذاری حوزه های علمیه از سوی شورای عالی حوزه اشاره کرد و گفت: اهداف تعیین شده از سوی شورای عالی حوزه که عبارت اند از ابلاغ دین و رساندن آن به عموم مردم، اجرای احام دین و کمک به تحقق احکام الهی در جامعه، تامین نیاز های جامعه و ... از وظیفه های اصلی حوزه های علمیه  و روحانیت است.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران، فهم دین و رساندن طلاب به نقطه ای که معارف الهی را از منابع اصلی آن استخراج کنند و به صورت استدلالی آن را اثبات کنند را از دیگر اهداف حوزه ها معرفی کرد و ابراز داشت: افزون بر موارد یاد شده، دفاع از دین نیز یکی دیگر از اهداف حوزه ها است که باید در عرصه فکری و اعتقادی صورت گیرد.

وی در ادامه درباره پذیرش حوزه خواهران، گفت: حوزه خواهران در 355 واحد آموزشی در مقطع کارشناسی و در 50 واحد آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد به جذب طلاب خواهر اقدام می کند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: در سال آینده در 405 مرکز آموزشی از علاقمندان پذیرش صورت می گیرد که متناسب با شرایط هر فرد، امکاناتی برای او به لحاظ آموزشی تهیه شده از آن جمله می توان به آموزش مجازی، پاره وقت و حضوری اشاره کرد.

وی، حوزه خواهران را از پیشگامان عرصه آموزش مجازی در نهادهای آموزشی کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: هم اکنون 3 هزار طلبه خواهر در سطح دو و سه، به صورت مجازی مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره ظرفیت پذیرش حوزه خواهران اعلام کرد: از 50 واحد آموزشی سطح3، در 141 رشته محل 2500 نفر جذب می شوند و 1500 نفر در سطح 2 پذیرش می شوند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران درباره رویکرد جدید حوزه های خواهران گفت: رویکرد جدید حوزه های علمیه خواهران، جذب طلاب بعد از مقطع راهنمایی است که امسال 15 واحد از مدرک سیکل جذب می شوند که بعد از سه سال برنامه ویژه، وارد مدارس مشترک می شوند.

وی درباره مدت تحصیل در سطوح حوزه علمیه خواهران، ابراز داشت: 190 واحد درسی در حوزه علمیه خواهران ارائه می شود که مدت تحصیل در سطح سه حداقل سه سال و نیم و مدت تحصیل در سطح دو حداقل پنج سال می باشد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به افتتاح 4 مدرسه جدید در قم، از افزایش ظرفیت حوزه علمیه خواهران قم خبر داد و افزود: آمار کلی طلاب کشور با احتساب جامعة الزهرا(س) و حوزه خراسان 65000 نفر است که حدود 40000 نفر در سطوح مختلف فارغ التحصیل شده اند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران در پایان ضمن اشاره به رشته های درسی موجود در سطح سه، تصریح کرد: رشته های درسی موجود در سطح سه در سایت حوزه خواهران قابل مشاهده است و پذیرش از تاریخ 26 بهمن آغاز و تا 10 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha