دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خبر گزاری حوزه

رییس هیئت مدیره مرکز درمان ناباروری وابسته به جهاد دانشگاهی قم گفت: بی شک فتاوای علما و مراجع تقلید در زمینه درمان ناباروری بسیار راهشگا و ارزشمند است.

سید رضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: نظرات مراجع عظام و علما در زمینه فقه پزشکی و درمانی، کمک بسیار بزرگی در زمینه روند درمان ناباروری به شمار می رود و این که این مساله در طول 5 سال از آغاز فعالیت این مرکز بسیار راهگشا و مفید بوده است.

وی افزود: ما در طول این مدت، طی دیدارها و جلساتی که با برخی از مراجع تقلید و علما داشتیم و نهایت بهره را از فتاوا و دیدگاه های این بزرگان بردیم.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی استان قم با بیان این که وجود حرم کریمه اهل بیت(ع) و حوزه علمیه در شهر مقدس قم، نعمت و ظرفیت عظیمی برای همه ما محسوب می شود، خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می توانیم بگوییم که مرکز درمان ناباروری قم، در کشور جزو مراکزی است که در حوزه عمل به مسایل شرعی و فقهی در درمان نازایی پیشتاز بوده است.

وی اضافه کرد: ما یک تفاوت عمده با سایر مراکز ناباروری در کشور داریم و به آن هم افتخار می کنیم چرا که بیمارانی که از شهرها و حتی کشورهای دیگر به ما مراجعه می کنند با این نگاه می آیند که اینجا شهر کریمه اهل بیت(ع) است و شفای دردها در این جا محقق می شود و این رویکرد و نگاه کار ما را راحت می کند.

طباطبایی تصریح کرد: بی شک عوامل دینی و معنوی و آرامشی که از این حیث حاصل می شود، تاثیر بسیاری در درمان بیماری ها از جمله درمان ناباروری دارد و به جز مشهد و قم در هیچ شهری چنین فضای آرامش معنوی برای بیماران وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha