چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حوزه در غم ارتحال آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی سوگوار است و مطمئنا اهل‌بیت(ع) هم هنگام رحلت ایشان متأثر شده‌اند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و ارتحال آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در بیت این عالم ربانی سخن می گفت، قلوب مؤمنین را تجلی گاه معرفت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: وجود مبارک حضرت زهرا(س) هم مرتبه رسول خدا(ص) بود و تنها فرق در این بود که پیامبر نبوت داشتند.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید احکام اسلامی را فراگیر می‌کنند تصریح کرد: مراجع از طریق دین خدا، فیوضات الهی را به آنان می‌رسانند.

مدیر مؤسسه علمی تحقیقاتی دارالعرفان، آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را مطلع الفجر فقه اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و گفت: ایشان هفتاد سال خالصانه تمام وقت خود را صرف کسب رضای حضرت زهرا(ع) کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان برکات فعالیت‌های آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را بی شمار توصیف کرد و افزود: ایشان شاگردان بسیار برجسته ای دارند و در احادیث آمده است اگر کسی یک نفر را هدایت کند، از آنچه خورشید بر آن بتابد ارزشمندتر است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی شخصا هزاران نفر را تربیت کرده است و به طور غیر مستقیم منشأ هدایت و تربیت میلیون‌ها نفر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان، شاگردان این عالم ربانی را حکیم، مجتهد و تأثیرگذار در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: رحلت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بسیار سخت و جانگداز است و سالها طول می کشد تا حوزه‌های علمیه شخصیت برجسته‌ای مانند ایشان به دست آورند.

وی با بیان اینکه قطعا در لحظه رحلت ایشان امام زمان(عج) متأثر شده‌اند گفت: امروز اهل‌بیت(ع) عزادار دو مصیبت هستند یکی شهادت حضرت زهرا(س) و دیگر خالی شدن حوزه‌های علمیه از وجود عالم و مجتهدی ربانی که سال‌ها مخلصانه به دین خدمت کرد.

سخنران این مجلس افزود: عالمان دینی در نظر پیامبر جایگاه والایی دارند، زیرا با تحصیل و اجتهاد موجب اتصال مردم و امامت می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان زمینه سازی برای آشنا کردن مردم با کتاب خدا را از دیگر رسالت‌های فقها و عالمان ربانی دانست و گفت: هر سال صدها تن از طلاب و فضلا با بهره‌گیری از مقام علمی و معنوی فقها به منبرها تکیه زده و بر هدایت و ارشاد مردم می‌پردازند.

وی عمل به دستورات مراجع تقلید را زمینه‌ساز سعادت انسان عنوان کرد و یادآور شد: مراجع تقلید با رهنمودهای خود و تشویق مردم به اعمال خیر موجب سعادت دینی و دنیوی جامعه می‌شوند.  


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha