پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

هیئت علمی اندونزیایی که به دعوت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ایران حضور یافته است صبح امروز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دفتر معظم له دیدار نمودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه, در این دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی, با ابراز خرسندی از ملاقات هیئت اندونزیایی گفت: اندونزی از کشورهای بزرگ اسلام است و گروه‌های دینی بسیاری در آنجا فعالیت می‌کنند و اختلافی که موجب فاصله دو ملت گردد را نمی‌بینیم و چنانچه ملاقات‌ها بیشتر شود, سوء تفاهم‌ها و تفکرات منفی نسبت به هم برطرف خواهد شد و موجب قوی‌تر شدن وحدت مسلمین می‌گردد.

معظم له با اشاره به ایجاد شرایط جدید جامعه جهانی در درک حقایق و معارف دینی اظهار داشتند: در عصر حاضر مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی, طالبین بسیاری برای شنیدن دعوت اسلام وجود دارند و می‌خواهند بدانند که انقلاب اسلامی و قرآن می‌خواهند چه بگویند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی, با تأکید بر استفاده مناسب از فرصت بوجود آمده در نشر معارف اسلام بیان داشتند: در سالیان اخیر قرآن بیشترین تیراژ چاپ در آمریکا را به خود اختصاص داده و این نشان از توجه و اقبال مردم به معارف قرآنی است و اگر این فرصت به پایان برسد و از آن استفاده نکنیم روز قیامت جوابی نخواهیم داشت .

ایشان با استناد به آیات الهی, نصرت و پیروزی را مشروط به جهاد و اخلاص در عمل دانسته و با اشاره به اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در محکومیت, توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) افزودند: اگر مردم مسلمان جهان در قبال مسئله فلسطین چنین وحدتی را از خود نشان دهند, دنیا خواهد فهمید فلسطین تنها نیست.

خاطرنشان می‌شود, در ابتدای این دیدار نماینده هیئت اندونزیایی, بر روابط دوستانه و برادرانه اهل سنت و شیعه در اندونزی تأکید کرد و با تمجید از فعالیت‌ها و زحمات رهبر کبیر انقلاب و مردم مسلمان ایران در حفظ شریعت و معارف اسلام گفت: دشمنان اسلام سعی می‌کنند به روش‌های مختلف بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و ما برای حفظ وحدت به دیدار برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران آمده‌ایم.

وی در پایان محبت و علاقه مردم مسلمان اندونزی را به حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) یادآور شد و آن را عامل حفظ وحدت بین شیعه و سنی دانست و دستیابی ایران به فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای را ستود و تصریح کرد: ما به انقلاب اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و آن را متعلق به جهان اسلام می‌دانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha