پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

بیشتر مسلمانان مقیم اروپا نگران چگونگی تربیت فرزندان خود تحت تأثیر فرهنگ منحط غربی هستند که برای حل این مشکل باید مراکز اسلامی اروپا افزایش یابد.

رئیس مرکز مطالعات اسلام و اروپا مستقر در کشور آلبانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، قوانین دست و پاگیر اتحادیه اروپا را از مشکلات مسلمانان در غرب دانست و گفت: قوانین دین ستیزانه و مخالف حجاب که در چند سال اخیر تصویب شده اند، عرصه فعالیت بر مسلمانان را تنگ کرده و موجب شده مسلمانان با مشکلات عجیبی روبرو شوند.

این اندیشمند اسلامی، فرهنگ مسلمانی را با فرهنگ غرب در تضاد عنوان کرد و افزود: هدف در فرهنگ غربی جایگاهی ندارد و پوچگرایی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز اسلامی آلبانی به راه های احیای فکر اسلامی در اروپا اشاره کرد و اظهار داشت: در پنجاه سال اخیر با اسلام و اسلامگرایان بدترین برخوردها صورت گرفته و دین گریزی شدت یافته است که باید علمای اسلام در این زمینه تمهیداتی بیندیشند.

کرشنیک عثمانی، فعالیت فرهنگی در غرب را نوعی جهاد عنوان کرد و گفت: مسلمانان در تقابل با فرهنگ منحرف غرب با تمام تلاش به هدایت جوانان مشغول هستند و این نوعی جهاد است.

وی به بیان تفاوت های اسلام و سایر ادیان پرداخت و افزود: اسلام دین الهی و بدون تحریف است، اما سایر ادیان مثل یهودیت و مسیحیت پس از ایجاد فاصله پیامبر خود، مسیر دیگری را در پیش گرفته و منحرف شدند.

کریشنیک عثمانی در پایان جهانی بودن را از دیگر ویژگی های اسلام برشمرد و اظهار داشت: اسلام دین غالب است و در نهایت همه بشریت به آن خواهند گروید که باید وظیفه خود را برای این مسئله انجام دهیم.  


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha