چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

اردوی ورودی حوزه‌های علمیه خواهران منطقه سه تحت عنوان «همایش طلیعه حضور» با شرکت بیش از چهارصد نفر از بانوان طلبه جدید الورود در مجتمع فرهنگی و زیارتی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این همایش معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نقش زنان در حیات معنوی و اجتماعی جامعه به تشریح تفاوت نگاه ادیان انحرافی و دین اسلام به زنان پرداخت.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه در اندیشه غربی، زن عامل فتنه و ریشه تمام بدی‌ها معرفی شده است گفت: در اندیشه ادیان تحریف شده، زن از نظر کمالات و عقل بسیار پایین‌تر از مردان است و نگاه به زنان در طول تاریخ، نگاه بردگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بردگی به زنان هنوز در جوامع غربی وجود دارد گفت: در عصر تکنولوژی چنین نگاهی در قالب برنامه‌های ماهواره‌ای به جهانیان ارائه می‌شود.

این محقق حوزوی، حضور زنان در ساحت تربیت و عرصه حفظ و صیانت از ارزش‌های خانواده را از مهمترین رسالت‌‌های بانوان در هر جامعه‌ای برشمرد و گفت: تربیت و پرورش از اهمیت بالایی به ویژه در اندیشه اسلامی برخوردار است و زنانی که عهده‌دار تربیت جامعه هستند باید تهذیب و پرورش روح را از خود آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در فضای زندگی، نورانیت طلبگی به تربیت نفس است و اگر طلبه آن نورانیت را به خانواده و جامعه منتقل نماید به طور حتم مؤثر خواهد بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha