یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

جمعی از پرسنل نیروی زمینی سپاه و تعدادی از بانوان طلبه و معلمان آموزش و پرورش استان سمنان با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با اشاره به تفرقه افکنی برخی از افراد ناآگاه گفتند: یکی از اقوام امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، جریان شهادت حضرت زهرا(س) را زیر سئوال برده و آن را دروغ دانسته و بیان کرده، حضرت زهرا(س) چون به پیغمبر زیاد علاقه داشته در نتیجه علاقه زیاد به رسول خدا(ص) از غصه ذوب شده و از دنیا رفته است.

ایشان افزودند: طبق فرهنگ اهل‌بیت(ع) ما با اهل سنت برادر هستیم و باید با آنها وحدت و الفت داشته باشیم ولی متأسفانه برخی با بیان مطالب ناصحیح می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که همان خطرات دشمن است و هر چه ما اختلاف داشته باشیم دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: برای اینکه دشمن نتواند سوء استفاده کند از برادران اهل سنت می‌خواهیم به مناظره علمی بنشینند تا با دلیل به آنها ثابت کنیم حضرت زهرا(س) به شهادت رسیده است.

این مرجع تقلید، خطبه شقشقیه حضرت علی(ع) را دلیل روشنی بر شهادت حضرت زهرا(س) دانسته و تصریح کردند: من براساس روایات صحیح از امام رضا(ع) ثابت می‌کنم که حضرت زهرا(س) اولین شهید راه ولایت است.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با اشاره به آموزه‌های دینی پیرامون جایگاه امامت و نقش آن در تعالی جامعه گفتند: از اصول اعتقادی ما است که امام، رهبر و راهنما باید از سوی خداوند باشد تا قانون زندگی را از قرآن و احادیث رسول خدا(ص) و اهل‌بیت(ع) برای مردم اخذ کند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha