سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راز طول عمر حضرت مهدی(عج) قدرت مطلق ذات باری تعالی است و اگر مسئله را به قدرت خداوند پیوند بزنیم دیگر در این ارتباط با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

آیت‌الله محمد یزدی امروز در همایش «رویکرد جهانی به پژوهش‌های مهدوی» که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به داستان خلقت حضرت آدم در قرآن کریم اظهار داشت: تا زمانی که زمین پا بر جا است، خداوند همواره خلیفه خود را روی آن قرار می‌دهد و وجود خلیفه خدا بر روی زمین به یک زمان معین اختصاص ندارد.
وی ادامه داد: اینکه بگوییم هر انسانی خلیفه خداوند بر روی زمین است، قابل قبول نیست، زیرا ستمکارانی که در عصر ما فعالیت می‌کنند و حق مردم را غصب کرده و به آنان ظلم روا می‌دارند، نمی‌توانند خلیفه خداوند بر روی زمین باشند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: خداوند متعال از زمان خلقت، هرچه که آفرید، نمونه‌ای از عالیترین نوع آن را نیز آفرید و اگر انسان بر روی زمین وجود دارد، عالیترین انسان نیز همواره بر روی زمین قرار دارد و خلیفه خدا، عالی‌ترین انسان است و در شرایط کنونی حضرت ولی‌عصر(عج) عالی‌ترین انسان بر روی زمین و خلیفه خداوند است.
وی گفت: تمام انسان‌ها در هر مکتب و دینی معتقدند که زندگی انسان یک روز به انتها می‌رسد و به حاکمیت مطلق عدالت ختم می‌شود و همه مذاهب این اصل را قبول دارند، ولی مذاهبی که آسمانی هستند، متعقدند کسی که با ظهور خود حاکمیت را بر عهده خواهد گرفت شخص معینی است.
آیت‌الله یزدی اضافه کرد: اسلام این دایره را محدودتر کرده و معتقد است که فردی معین با خصوصیات مشخص که اکنون نیز در دنیا حضور دارد، خواهد آمد و حکومت جهان را بر عهده خواهد گرفت و مذهب شیعه به صورت کامل نام این فرد و حتی نام پدر و مادر آن را مشخص کرده است و می‌گوید که این منجی اکنون در دنیا زندگی می‌کند و بر تمام اعمال ما ناظر است.
وی ادامه داد: مذهب تشیع از زمان پیامبر به وجود آمده است و در روایات نیز به آن اشاره شده است و شیعه هیچ‌گاه رابطه خود را با پیامبر قطع نکرده است.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت:‌ متاسفانه برخی اوقات دیده می‌شود که در پژوهش‌ها برای اثبات طول عمر حضرت مهدی(عج) از طبیعت کمک می‌گیرند که این یک اشتباه است و مسئله طول عمر حضرت مهدی را به هیچ وجه نباید به اینگونه مسایل پیوند بزنیم که این اقدام خود باعث تغییر راه و تقویت شبهات می‌شود.
وی افزود: راز طول عمر حضرت مهدی(عج) قدرت مطلق ذات باریتعالی است و اگر مسئله را به قدرت خداوند پیوند بزنیم دیگر در این ارتباط با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.
آیت‌الله یزدی با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده مجازی مهدویت گفت: آموزش‌های مجازی امروز بسیار زیاد شده است، اما پژوهش مجازی تاکنون راه‌اندازی نشده بود و ما امروز شاهد افتتاح چنین مرکزی برای اولین بار در کشور هستیم.
وی تاکید کرد:‌ پژوهش‌هایی که در عرصه مهدویت انجام می‌شود، باید کاربردی باشد تا اثرگذاری لازم را در اجتماع داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha