شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر اهمیت نظارت و بررسی روزانه رفتار و کردار خویشتن گفت: انسان باید صفات زشت و ناپسند را از خود دور کند و بداند که خودپسندی و غرور سبب سرافکندگی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عصر امروز  در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، با اشاره به دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان«اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ و العِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین » اظهار داشت: انسان از خداوند در این دعا می خواهد که او را به سمت احسان و نیکی هدایت و از ظلم و گناه دور سازد.

وی، با بیان این که آیات و روایات بسیاری پیرامون احسان و نیکوکاری وجود دارد، گفت: همانگونه که نیکی کردن اثراتش به انسان باز خواهد گشت، بدی، آزار و اذیت خلق نیز عقوبت دنیوی و اخروی به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، نیکوکاری و کمک به خلق را عبادتی بزرگ و از صفات مؤمنان دانست و افزود: آثار و برکات کمک و احسان به دیگران به خود شخص بازخواهد گشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که انفاق و کمک به دیگران باید با قصد قربت و تنها برای جلب رضایت معبود صورت گیرد، افزود: یکی از آثار صدقه دادن افزایش رزق و روزی و گشایش امور انسان است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به کارهایی که سبب طول عمر انسان می شود، اظهار داشت: یکی از این کارها احسان و نیکوکاری است و همچنین طولانی کردن رکوع و سجود در نماز و آرام غذا خوردن نیز از دیگر مواردی است که طول عمر مؤمن را زیاد می کند.

وی به عبارت« وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّم » اشاره کرد و گفت: ظلم و ستم، عقوبت و پایانی تلخ برای انسان به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر اهمیت نظارت و بررسی روزانه رفتار و کردار خویشتن تصریح کرد: انسان باید صفات زشت و ناپسند را از خود دور کند و بداند که خودپسندی و غرور سبب سرافکندگی انسان می شود.

آیت الله جزایری، با بیان این که خجل شدن در درگاه پروردگار متعال پس از ارتکاب گناه انسان را به توبه نزدیک می کند، گفت: مؤمن باید از خداوند بخواهد که گناه و فکر کردن به آن را نیز در نظرش زشت و ناپسند جلوه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha