جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

نشست بین‌المللی «قرآن و قضایا المجتمع المعاصر» با حضور شخصیت‌ها و پژوهشگران علوم قرآنی ایرانی و غیر ایرانی شب گذشته به منظور بررسی جایگاه قرآن و مباحث پیرامون موضوعات قرآنی در شرایط معاصر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این نشست با اشاره به کاربردهای قرآن در جهان معاصر، برگزاری مباحث و نشست‌های علمی در خصوص علوم قرآنی به ویژه پیرامون  موضوعات روز را ضرورت دنیای امروز دانست و افزود: با برگزاری این نشست‌ها محققین باید در فضایی علمی به مناظره در چارچوب علوم قرآنی بپردازند تا ابهامات و تفسیرهای اخیر با رویکرد قرآنی پیرامون مباحث مختلف رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی با تاکید بر لزوم رویکرد اسلامی نسبت به علوم انسانی در کشور و توجه به آموزه‌های دینی در این عرصه، گفت: علوم انسانی به شکل کنونی در غرب شکل گرفته و به جوامع مختلف عرضه شده است.

وی با مثبت‌ارزیابی کردن خاستگاه آگاهانه نسبت به آغاز حرکت‌ جهانی در زمینه قرآن، فهم جامعه معاصر، داشتن تغییر نسبت به مسایل جامعه معاصر و چگونگی رجوع به قرآن و فهم قرآن را از ویژگی خاستگاه آگاهانه نسبت به قرآن برشمرد.

خاطرنشان می‌شود، در این نشست ابعاد علمی قرآن از دیدگاه علوم تجربی، انسانی، نجوم و روان‌شناسی مورد بحث قرار گرفت برخی و از شرکت‌کنندگان به تبیین نظریات علمی خود پرداختند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha