سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه، همایش « بررسی نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه شیعه » را برگزار نمود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این همایش معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به حرکت جدید حوزویان به سمت پژوهش محوری و گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه اظهار داشت: امروز حوزه علمیه با رسالت جدیدی مواجه شده که برای انجام آن، نیازمند انتفاضه و تحولی در شیوه های آموزشی و پژوهشی است.

حجت‌الاسلام عابدیان افزود: هدفمند کردن تحصیلات حوزوی و تخصصی کردن رشته ها بر اساس توسعه ای است که در علوم روز به وجود آمده و در راستای بازنگری در شیوه های آموزشی و پژوهشی و تربیتی در حوزه است.

سخنران این مراسم با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش تاکید کرد: باید آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه ، تربیت محور باشد به همین جهت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه با هدف بررسی نظام تعلیم و تربیت در حوزه این همایش را برگزار کرد.

وی به اهداف اصلی برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این همایش، گشودن افقی تازه فرا روی تحقیق و پژوهش طلاب و فضلا است تا همه افرادی که در مجتمع تحصیل می کنند وارد عرصه پژوهش شوند.

معاون پژوهش این مرکز تصریح کرد: قبل از برگزاری این همایش فراخوان مقاله در موضوعات مختلف داده شد که طی آن 51 مقاله از طلاب و فضلای کشورهای مختلف به این همایش ارسال شده است.

حجت‌الاسلام عابدیان بیان داشت: 58 درصد مقالات ارسال شده از سوی طلاب و فضلای کشور افغانستان، 17 درصد از عراق ، و بقیه از ایران، پاکستان و هند بوده که از میان آنها 13 مقاله برتر انتخاب شده است.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه اظهار داشت: 23 درصد مقالات در موضوعات اخلاق و معارف ، 15 درصد عمومی و 12 درصد فقه و اصول و بقیه در موضوعات فقه سیاسی ، علوم قرآن ، تاریخ ، فقه مقارن و ادبیات بوده است.

وی در پایان بر لزوم برنامه ریزی برای تکمیل فعالیت های پژوهشی طلاب این مجتمع تاکید کرد و گفت: همایش اصلاح الگوی مصرف در اواخر سال جاری برگزار می شود که زمینه خوبی برای حضور محققان و پژوهشگران در این عرصه و ارائه مقالات به این همایش است..

خاطر نشان می شود در ادامه این همایش به نفرات برتر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه، جوائزی اهدا شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha