یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

نشست فعالان فرهنگی و استادان کشورهای موریتانی و سنگال به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، فعالان فرهنگی و جمعی از استادان کشورهای موریتانی و سنگال در مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور یافته و در نشستی مشترک با مسئولان این مرکز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

استادان در این نشست ضمن آشنایی با فعالیت‌های مرکز تربیت مربی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز جامعه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، رئیس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست طی سخنانی با تاکید بر اجرا و تحقق آرمان‌های اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین اسوه و الگو  برای تبلیغ مبانی اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد حسن راستگو با بیان اینکه در تبلیغ دین باید زمان و موقعیت در نظر گرفته شود، افزود: استفاده از ابزارها و شناسایی نیازها برای امر تبلیغ ضروری است تا تاثیرات عمیق را بر افراد باقی گذارد.

یکی از استادان جامعة المصطفی العالمیه نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به تعریفی از فرهنگ، ابراز داشت: فرهنگ ارزش‌هایی است که رفتار انسان‌ها را از حیوان متمایز می‌کند.

حجت الاسلام‌ ابوالفضل حسنی در ادامه به تفاوت‌های تبادل و تهاجم فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: تبادل فرهنگی، عناصر نقاط قوت فرهنگ را در برمی‌گیرد ولی در تهاجم فرهنگی دشمن بر نقاط ضعف مقابل تکیه دارد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha